tertemiz bir kitap. her şey araştırmalarla, verilerle ve vakalarla desteklenmiş. yılların emeği ve araştırması biriktirmiş yazar. terimlerle daha önce karşılaştığım için ben okuma akışında sorun yaşamadım, başka bir okuyucu yaşar mı sanmam. detaylar çok güzel açıklanıyor sırayla. travmanın beynin işleyişinde büyük değişiklikler yaptığını ve bedende kalıcı izler bıraktığını biliyoruz. ama gerçekliği ile hiç bu kadar yüzleştik mi emin değilim. vurucu sayıları gördüğümde sesli şekilde tepkiler vermekten alıkoyamadım kendimi. okurken pek çok yerde canım yandı. tssb vakalarını anlayışla kaldırabilsem de çünkü korkunç deneyimlerin hangi yaşta yaşandığı çok kritik bir nokta bessel'in de kitap boyunca vurguladığı gibi, gelişimsel travma bozukluğu beni derinden incitiyor. dsmi'yı öyle güvenerek kullanıyoruz ki yetersizlikleri hakkında hiçbir şey duymamıştım şimdiye dek ya da bile bile bilgiyi kenara iteklediklerini. altını çizdiğim, kenarlarına sorular eklediğim bu kitaba geri döneceğimi biliyorum