Arkadi ve Boris Strugatski Kardeşlerin okuduğum ilk kitabıydı.
Kitabın öncelikle önsözü, bilim kurgu denilince akla gelen Amerikan Edebiyatının aksine Doğu’da da bu roman türünde çokça kitap üretildiğini ortaya koyması bakımından hayli ilginçti.
Kitaba gelince kitabın 8 yıl boyunca yayınlanmak için bekletildiğini ve Tarkovski tarafından sinemaya uyarlandığını belirtmeliyim ki kitabın sonsözünde yayınlanma sürecine vakıf olabilirsiniz.
Kitap uzaylıların dünyayı ziyareti, bu ziyaret edilen yerlerin bölge olarak nitelenmesi ve bu bölgelerde uzaylıların arkalarından bıraktıkları atıkların Enstitü denilen kurum tarafından işlenmesini ya da Stalker denilen insanlar tarafından ganimet olarak görülüp değerlendirilmesini/satılmasını anlatmaktadır. Bu bölge olarak nitelendirilen alanlara girmek tehlikelidir ve bu işin en iyisi Reddick Schuhart’tır.
Peki uzaylıların bu bölgelere ziyaretinin bir amacı var mıdır; bu ziyaretlerin arkasında ne vardır?
Uzaylılar piknik için mi ziyaret ediyor yoksa buraları, bıraktıkları ise pikniklerinden kalan atıkları mı sadece, biz bu atıklara üşüşen sinekler miyiz?
Sorular sorular… klasik bir bilim kurgu kitabı okumayacaksınız, fantastik, insanın aklını zorlayan bilimsel bir hikaye değil daha gerçekçi ve bir felsefesi var kitabın ama işte bence kitabın bir aması var bu tarz bir bilimkurguya alışkın değilseniz kitabın içine girmekte zorlanabilirsiniz…
Edit: Filmi kitaptan daha başarılı bu arada Tarkovski çok iyi iş çıkarmış…