Hayatın anlamsız olduğunu ya da ne yapsa içinde bir şeylerin tam olmadığını hisseden, düşünen kimselere ufuk açıcı, yol gösterici bir eser olduğunu düşünüyorum. Eserde on iki ebeveyn türünden bahsediyor ve örnek olaylar veriyor somutlaştırmak için. Hikayeleri okuduğunuzda o çok iyi gibi gözüken ebeveynlerin aslında çocuklarına nasıl zarar verdiklerini yazar mesleki birikimi ile çok güzel açıklamış bize. Çocukluğunu mükemmel diye anlatan herkesin bu kitapta eminim çocuklukta yaşadığı ihmâllerin benzerlerine raslayacaklardır. Bu farkındalık sonrası yazar yol göstermeye devam ediyor. Kendinde olmayanı bir başkasına yansıtmanın mümkün olmadığından ötürü ebeveynleri de uyarıyor. Bir çocuk anne babasından ne görürse bir sünger gibi çekiyor adeta. Sağlıklı bir çocuk için sağlıklı bir ebeveyn şart. Öncelikle herkesin okuması ve kendini, çocukluğunu keşfe çıkması gerektiğini düşünüyorum. Herkes okumasa bile ebeveyn ve öğretmenler muhakkak okumalı..