Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Yakında bir büyük saadete erişme sevincinden ortaya çıkan bir ask sarhoşluğu eseridir. Bundan dolayı affınızı dilerim. Şimdi bana gündüzlerim de, gecelerimde, hülyalarımda, rüyalarımda durmadan görünen cehreniz her neyse, mutlak siz osunuz. Yahut tabii eşkâliniz her neden ibaretse gönlümde resmettiğim ve canlandırdığım şekil de ondan başka bir şey değildir. Sözlerinizin bende yarattığı tesire göre Yaradan sizi öyle yaratmış ki bir nokta ilave veya eksiltmekle şahsınızı düzeltmeye kalkışmak Allah'ın size bağışladığı sonsuz bilgi ve ahlak olgunluğuna karşı bir nankörlük olur. Benim için siz, o güzellik ömeğisiniz ki size uygun düşmeyen diğer güzeller baskalarınca hayret verici olsalar da bence makbul olamazlar. Of anlatamıyorum. Ben şimdi güzelliğin bilinen kurallarından çıktım. Güzel sanatları, estetiği her bir şeyi inkâr ediyorum... Siz neyseniz güzellik işte odur. Sizi her ne şekil ve vasıfta bulursam onu kendim için halis güzellik sayacağım. Sanatta ölçü ve örnek kabul edeceğim.
Nokta hareket ederek çizgiyi, çizgi yüzeyi, yüzey hacmi meydana getirir. Yani bütün varlığı tek ve soyut nokta'ya irca etmek mümkündür.
Sayfa 97
Reklam
Önemli olan orijinal konu değil, orijinal kompozisyon ve orijinal söyleyiştir.
Sayfa 93
Ne tuhaf haldir bu! Söylenmemiş bir şey evvelce söylenmiştir diye, söylenmemiş bir sözde evvelce söylenmemiştir diye yazılmıyor.
Sayfa 92
Anlatmak istediği, eşyanın mahiyetinin sadece dış gözlerle görülemeyeceği, "basar"ın "basiret"le birleşmesi gerektiğidir.
Sayfa 88
Mutlak-olan'ın kuşatıcılığı kavrandığı anda, bilginin en yüksek derecesi olan "bilgisizlik"e ulaşılır.
Sayfa 75
Reklam
Her şey başı dönmüş, hayran bir halde. Bir zerre bile imkan sınırından dışarıya adım atmamış. Şebusteri
Sayfa 114Kitabı okudu
Müslüman sanatkârın asıl ulaşmak istedigi mutlak güzellik aşkıdır, mütealdir.
İslam bize bu dünyanın bir " âlem-i kevn ü fesad", oluş ve bozuluş âlemi olduğunu söyler. Burada gördüğümüz, yaşadığımız her şey geçicidir. Allah'tan başka hiçbir şey bâki değildir.
"Aşk imiş her ne var âlemde. " diyen büyük sufi şair Fuzuli gibi, sufilere göre âlemin yaratılma sebebi aşktır, mayasında aşk vardır.
Sayfa 240Kitabı okudu
Reklam
Tasavvufun mantığı ile Aristo mantığı birbiriyle taban tabana zıttır. Fakat bu, Aristo mantığının İslam dünyasından kovulduğu manasına gelmez. Gazzali, mantık bilmeyenin ilminde sıhhat olmadığı düşüncesindedir.
Yüksek estetik zevk ve kavrayış, sağlam bir eğitimle mümkündür.
Edebiyatın edebiyatı aşan bir şey olduğunu çok çabuk fark ettiğimi, bu fark edişin estetik duyarlılığımı yükselttiği söyleyebilirim.
O güzel kendi gözünle bakma; arananı arayanın gözüyle gör.
Sayfa 59
900 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.