sardems

sardems
@askayurekgerek
Neden güç onlarda? Çünkü sizler onlara bunu veriyorsunuz. Ve siz korkak olduğunuz sürece güç onlarda olacak. İnsanların canavar olarak adlandırdığı aslında on insanın güçlü iradesinden oluşuyor ve bu on insan bunu geri yıkabilir. Bir insan, bir tane canlı insan, onları reddederse gücü de yok eder. Ama siz boynunuzu büktüğünüz sürece ve "Belki aralarından sıyrılırım" dediğiniz sürece, kalbe dokunacağınız yerde, iki büklüm olduğunuz ve parmakların arasından kayma arzusu olduğu sürece, sizler sadece kölesiniz ve daha iyisini hak etmiyorsunuz.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Kamusal faaliyetlerde bulunan herkesin sonunda tecrübe etmek zorunda olduğu o acı sırrı, dünya hukukunun öğretmeni olan Cicero da öğreniyor: Kitlelerin özgürlüğü uzun vadede savunulamaz, insan sadece kendi özgürlüğünü, iç dünyasının özgürlüğünü savunabilir.
Köylerimizde açlık çekenlere acı çekmenin gerçekten yararlı olup olmadığını bir sorun. Tolstoy(Öfkeli): Sizin şiddetinizden daha yararlı olduğu kesin. Bombalarınız ve silahlarınızla kötü olanı sonsuza kadar dünyadan kaldırabileceğinize gerçekten inanıyor musunuz? Hayır, çünkü bu durumda sizin içinizde etki eden de kötü olandır. Ve şimdi yine tekrarlıyorum, bir itikat için acı çekmek, o inanç uğruna öldürmekten bin kez iyidir.
Zor olan ölümden kaçmak değildir, Atinalılar, kötülükten kaçmaktır. Çünkü kötülük ölümden hızlı koşar.
Felsefe
Bir gün bizimle birlikte yaşamaya gelip sonuna kadar yanımızda kalan o sonsuz eylemsizlik, çoktan onu yiyip bitirmişti.