Neden güç onlarda?
Çünkü sizler onlara bunu veriyorsunuz. Ve siz korkak olduğunuz sürece güç onlarda olacak.
İnsanların canavar olarak adlandırdığı aslında on insanın güçlü iradesinden oluşuyor ve bu on insan bunu geri yıkabilir. Bir insan, bir tane canlı insan, onları reddederse gücü de yok eder. Ama siz boynunuzu büktüğünüz sürece ve "Belki aralarından sıyrılırım" dediğiniz sürece, kalbe dokunacağınız yerde, iki büklüm olduğunuz ve parmakların arasından kayma arzusu olduğu sürece, sizler sadece kölesiniz ve daha iyisini hak etmiyorsunuz.
Kamusal faaliyetlerde bulunan herkesin sonunda tecrübe etmek zorunda olduğu o acı sırrı, dünya hukukunun öğretmeni olan Cicero da öğreniyor: Kitlelerin özgürlüğü uzun vadede savunulamaz, insan sadece kendi özgürlüğünü, iç dünyasının özgürlüğünü savunabilir.
Köylerimizde açlık çekenlere acı çekmenin gerçekten yararlı olup olmadığını bir sorun.
Tolstoy(Öfkeli):
Sizin şiddetinizden daha yararlı olduğu kesin. Bombalarınız ve silahlarınızla kötü olanı sonsuza kadar dünyadan kaldırabileceğinize gerçekten inanıyor musunuz? Hayır, çünkü bu durumda sizin içinizde etki eden de kötü olandır. Ve şimdi yine tekrarlıyorum, bir itikat için acı çekmek, o inanç uğruna öldürmekten bin kez iyidir.