İZ BIRAKMAK UĞRUNA!
9/10
·303 syf.··
Beğendi
·
2026 12. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 04 Mayıs 2026 09:35
Yazmak, bir delilik hali bana kalırsa. İnsanın, kafasında başka biri varmış ve onunla konuşuyormuş gibi davranmasının başka bir açıklaması olabilir mi? Hele etrafında kafasındakileri dökebileceği, paylaşabileceği biri yoksa... Neyse ki biz şanslıyız, 1k var. Bu incelemeyi yazabilmek için günlerdir zamanı kolluyorum. Zira kafamdaki düşünceler susmak bilmedi kitabı bitirdiğimden bu yana. Öyle oluyor kimi zaman. Bazen bir kitabı okurken, henüz ortasında, kafamda düşünceler şekillenmeye başlıyor. İnceleme yazmam gereken ya da yazma ihtiyacı duyduğum kitaplar böyle belli ediyor kendini. Bazı zamanlar uykumda bile rahat bırakmayınca cümleler, gece kalkıp yazmak, kafamı boşaltmak, en azından o cümlelere, kaybolmadan bir yer bulabilmek iyi hissettiriyor. Çantamda her zaman not defteri ve kalem bulundurmaya çalışırım. Bazen dışarıda okuyorsam ihtiyacım olabiliyor. O da yoksa telefona kaydediyorum beliren cümleleri. Yazmak bir delilik hali demiştim ya, yazmazsam delirecekmişim gibi hissettiğim zamanlarda başladım aslında yazmaya. Yanlış hatırlamıyorsam, ortaokul zamanlarıydı günlük tutmaya başladığım yıllar. Kaç defterim birikmişti, hatırlamıyorum şu an. Evlendikten sonra, belki geçmişle arama bir çizgi çekmek, belki de temiz bir sayfa açmak için, bilemiyorum, hepsini yakmıştım. Şu an düşündüğümde, aslında kitabı okurken aklıma düşen anılardan sonra, pişman olduğumu fark ettim. 'Keşke yakmasaymışım' dedim. Tüm gençliğim vardı o defterlerde, ilk aşklarım, hayal kırıklıklarım, sevinçlerim, hayallerim, üzüntülerim ve tabi ki saçmalıklarım. Yine de beni ben yapan, bugünlere hazırlayan her şey... Belki çocuklarımı yetiştirirken bana bazı şeyleri anlamamda yardımcı olurlardı. Çünkü biz yetişkinler bazen sanki şu halimizle doğmuşuz gibi davranabiliyoruz. Zor zamanlarda bana rehber
Sarı YüzR. F. Kuang · İthaki Yayınları · 202513,4bin okunma
10/10
·240 syf.··
2026 1. kitabı
İsmet özel okumak ve dinlemek size ciddi ölçüde zarar verebilir ! Heleki 18-22 yaş arasındaysanız O kıt ve keskin sınırları olan insanlara karşı artık öfke duymak yerine görmezden geliceksiniz. Oturdunuz odanın duvarları bile farklı gelicek Her sabah uyanıp kapısıdan çıktınız o ev size dar gelicek. Şehirlerin o gri dikey evlerinin arasında geçip yeşil vadilere kadar yürüyeceksiniz, Tabi halla yeşilse. . Aşklarım ve inançlarım işkal altında… İsmet Özel
Erbainİsmet Özel · Tiyo Yayınevi · 201211,6bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
9/10
·625 syf.··
2026 2. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 12 Ocak 2026 02:08
Ateşin Varisi bu kitabı üç gün önce bitirdim ama şimdi inceleme yazma fırsatım oldu.Kitap bana göre diğer kitaplara kıyasla daha güzeldi Bu kitap da bir çok konu işlemişti,Yazım dili yine güzeldi ve akıcıydı olay örgüsü tamdı Şimdi spoilerli kısma gelelim Aelin... Ah Aelin ateş yürek Yani gerçekten Calaena'nın gelişmişini görüyoruz ve eminim ki diğer kitaplar da daha da gelişecek beğendigim bir çok kısım oldu mesela artık Dorian pek geri planda kalmıyor (şeref yoksunu kral babası prensimizin boynuna o zinciri takti resmen , umarım ölmeden çıkarmanın yolunu bululuz)dorian ve Chaol tam bir bro romance Gösteriyor Rowan ... Gerçekten kitaplara sonradan gelen karakterleri genelde sevmem ama bu karakter gerçekten beni etkiledi çünki direkt olarak bir aşk hikayesi görmedik ve aşktan ziyade güven ... Güç ... Gerçek hayat gördük Rowan və bizim kızın carannam (galiba böyle yazılıyordu)olması da ayrı bir hoş Bu kitapta hatta Chaol'u bile sevdim , inanılmaz ama yaptım bunu hatta ona üzüldüm bile ,sorscha üzümlü kekim ,renin hesabına gitti canı,Aedion da sevdiğim karakterlerden oldu VEEEEE GELELIM BENIM AŞKLARIM MANON VE ABROXOS Abraxos o kadar iyi yazılmış bir karakterdi ki keşke ona ayrıca kitap yazılsa ,o yem ejderhadan uçuş liderinin ejderhası olmayi başardı,bu bana ejderhanı nasıl eğitirsin animasyonunu hatırlattı Eminim manon ve ön üçlerin bile kalbi var sadece böyle eğitilmişler ama ben böyle karakterler okumayi seviyorum,içsel çatışmalı Vee Ben Brannon ,Maeve, Athril ve mab bunları içinde kitap gelse keşke Ve bence o yüzüğün bir olayı var yani Maeve o kadar aşk yanlısi bir insan değil Athril'in yüzüğünde bir olay var Size iyi okumalar Suikastçı'nın hançerini okumanız gerek bundan sonra
Ateşin VarisiSarah J. Maas · Dex Yayınları · 20202,811 okunma
Sohbet Edercesine...
10/10
·304 syf.··
2025 23. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 23 Aralık 2025 04:07
Yazarla bir çay içmiş de sohbet etmiş gibi hissettim. Etkileyici ve derin bir sohbet oldu. Sadece o konuştu(yazdı) ben dinledim(okudum). Bu hissiyatı aldığım nadir kitaplardan biri olarak aklımdan çıkmayacak... Benden Selam Söyleyin Bütün Aşklarıma Mehmet Y. Yılmaz
Kişisel Gelişim
Benden Selam Söyleyin Bütün AşklarımaMehmet Y. Yılmaz · Detay Yayıncılık · 200718 okunma
9/10
·96 syf.··
Beğendi
·
2025 104. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 08 Kasım 2025 10:50
ölü bir yılan gibi yatıyordu aramızda yorgun, kirli ve umutsuz geçmişim oysa bilmediğin bir şey vardı sevgilim Ben sende bütün aşklarımı temize çektim
Şiir
Yaz GeçerMurathan Mungan · Metis Yayınları · 20166,6bin okunma
10/10
·384 syf.··
2025 59. kitabı
#kitapyorumu Sonsuza Dek Birlikte – A.L. Jackson Selam aşkımm Bugün size harika bir romantik hikâyeyle geldim. Kaçmakta olan bir kadın ve onu her şey pahasına korumak isteyen bir adam… Zorunlu yakınlık + tek ebeveyn temalı bağımsız bir aşk romanı. Yazarın kalemi inanılmaz akıcıydı. Duygular çok netti; Salem’in güvensizliği ve çekingenliği sayfalardan taşarak bana geçti. Sıkılmadan okuyabilirsiniz. Bu çifti çook sevdim. Salem ve Jud arasındaki çekim mükemmeldi. Jud’un Salem’i ilk gördüğü an âşık olması… ahh favori sahnem Jud’un Salem için her şeyi göze alması, onu cesaretlendirmesi ve iltifatlara boğması gerçekten çok etkileyiciydi. Bu adam tam bir rüya Juni’nin enerjisi kitapta o kadar hissediliyordu ki. Sayfa başındaki sahnelerini okurken tatlılıktan eridim Adeta büyümüş de küçülmüş gibi hahah. Her iki karakterin de zorlu geçmişleri vardı. Salem geçmişinden kaçarken, Jud kendini suçluyordu. Ama birlikte geçmişlerini aşmaları, birbirlerine sarılmaları çok güzeldi. Carlo ve Jud’un tanışıklığı ortaya çıktığında cidden şok oldum Asla beklemiyordum. Tek keşkem: Jud’un Kye ile konuştuğu sahneleri görememek oldu. O kadar süre sonra neler yaşanacaktı merak ettim Finaldeki sahneyi okumak çok güzeldii bağlarının gittikçe kuvvetlenmesini okumak. Aile ortamlarını okumak harikaydı. Bu kitabı seveceğinize eminim aşklarım Kesinlikle okumalısınız.
Sonsuza Dek BirlikteA. L. Jackson · Pukka Yayınları · 202582 okunma