Çocuk ve ergen psikolojisinin iyi analiz edildiği, hikayelerde kullanılan üslupla da okuru sıkmayan akıcı bir dile sahip hoş bir eser. ( "Neden okudum ki bunu?" demeyeceksiniz kesinlikle.)
Birçok açıdan ufuk açıcı, hayat stratejimizi belirlemeden önce okuyup istifade edebileceğimiz bir eser. Sanattan edebiyata tarihten coğrafyaya hayatın her alanı için hem biz sıradan vatandaşlara hem de yönetici kadrosuna yer yer önemli tavsiyeler içeren bir eser. Bir bürokrat çocuğu olduğundan ve bulunduğu zamanın eğitimi çok daha iyi olduğundan verdiği tavsiyelerin bir kısmı bize aşırı gelebilir ama istifadesiz de bırakmayacak tavsiyeler bunlar. Gezmiyorsan görmüyorsan izlemiyorsan en azından oku. Çok gezen mi bilir çok okuyan mı sorusuna, ikisi birlikte olsa daha iyi olur ama illa ki biri olacaksa okuyan daha iyi bilir diyor hoca. Çünkü gezen sadece bakar ama okuyan görür...