Gazi Mustafa Kemal Paşa , Milli Mücadele'nin amacını çok açık olarak özetlemişti: Türk halkının bütün davası , 'varlığının, hürriyet ve istiklalinin tanınmasını istemekten' ibaretti.
Dava bu kadar basit, bu kadar insancaydı.
Alışmaktan korkuyordu. Böyle giderse bu masa sevgilerinin kutsal yeri olacaktı. Bir yerleri olması kötüydü. Sonra insan kendisinin değil, o yerin isteğine uygun yaşamaya başlardı.