" 'Şu anda beni böylesine mutlu eden şey nedir? Şimdiye değin ne için yaşadım?' diye sordu kendi kendine. 'İlgi duyduğum şeyler için nasıl da titiz ve inatçı davrandım. Kazandığım sadece utanç ve üzüntü iken neler tasarladım, neler yaptım mutlu olmak için! Oysa şimdi mutlu olmak için hiçbir şeye gereksinim duymadığımı görüyorum.!' Birden sanki önünde yeni bir dünya görmüş gibi oldu. 'Mutluluğun ne olduğunu şimdi anlıyorum' dedi kendi kendine. 'Mutluluk başka insanlar için yaşamaktır. Çok açık bu. Mutlu olma isteği her insanın yaratılışında var. Buna göre mutlu olmak için mutlu olmayı istemek ve buna niyet etmek gerekir. Mutlu olmak isteğinin, varsıllığı, ünü parasal olanakları ve aşkı bencilce zorlayarak doymak eğilimi vardır. Ama bu yollarla hiçbir zaman sonuca varamayabilir, ortam buna elvermeyebilir. Öyleyse bu peşinden gidilenlerdir yanlış olan. O zaman dış koşullardan bağımsız olarak nasıl mutlu olabiliriz? Bizi mutlu edebilecek şeyler nelerdir? Başkaları için sevgi ve özveri!' "