Öyle korkma, düşersen düş. Düşerken aç ki gözlerini, ne için düştüğünü gör. Nasıl dibe çektiğini bil, kimin ittiğini bil, acıyı bil, dengeyi bil. O anın bir mola olduğunu, bir sınav olduğunu bil. Bir an gelir ki kalkar insan yerden.
''Bizler biliyoruz Yüce Tanrım, ömrümüzün sonbaharı çok yakınındadır ilkbaharının, yazı ise hiç uzun değildir; bu nedenle böyle bir sabırsızlık çalkalanır kanımızda, bu nedenle büyük bir açlıkla uzanır elimiz sevdiğimizi almaya ve fani şeylere bile hemen sevinmeye; zaman geçtikçe yaşlanırken, beklemeyi nasıl öğrenelim, bir gecede ölüp giderken nasıl sabredelim, zaman sönmeyen ateşiyle peşimizdeyken nasıl yanmayalım, ölüm arkamızdan koşarken nasıl acele etmeyelim?''