Okuduğum en ilginç öykü kitaplarından bir tanesi Deniz Dibindeki Bar. Stefano Benni, daha önce okuduğum hiçbir kitaba benzemeyen bir tarzda kaleme almış bu kitabı. Mübalağa sanatı ne kadar iyi kullanılabilirse o kadar iyi kullanılmış. Hepsi için söyleyemem belki ama birçoğu sizi içine alan ve merak duygunuzu körükleyen öyküler. Kitaba dair sevdiğim ayrıntılardan bir diğeri ise ters köşelerdi. Yazar, okuyucuyu hikayenin gidişatına göre bir sona hazırlıyor ama asla beklentilere cevap vermiyor ve gerekçeleri de bir o kadar komik. Ancak hiç anlamlandıramadığım ve saçma gelen öyküler de var.
Daha önsözü okurken "Ben ne okuyorum şu an?" diye sordum kendime ve çok farklı bir okuma sürecinin beni beklediğini anladım.
Havanın Çılgınlaştığı Yıl, Oleron ve Sihirli Gitar favori öykülerim.