“- Ben kalp değil beyin istemeliyim; çünkü aptal biri kalbi olsa
bile onunla ne yapacağını bilemez.
- Ben kalp almalıyım diye karşılık verdi Teneke Adam, çünkü
beyin insanı mutlu etmez, oysa mutluluk dünyadaki en
güzel şeydir..”
Kitaplar müthiş etkiliyordu beni. Üstünde harfler basılı o basit kâğıt sayfalardan insanın yalnızca duyularıyla algılayarak yakaladığı gerçek dünyalar yaratmak mümkündü. Hatta daha da ileri gidip kitap dünyasının bir şekilde günlük hayatın sunduğundan çok daha zengin ve leziz tatlar sunduğunu bile söyleyebilirdim...
Yüreğime açılan saçma bir koridorda terlik sesleri duyuyorum. Ve nihayet kendini öldürmeyi başaran bir adam gibi ani bir hareketle, içine sığındığım yatağın çarşaflarını, yumuşak örtülerini kaskatı bedenimden koparıyorum. Uyandım...