Ebu Süleyman ed-Darani rahimehullah’in zamanındaki ariflerin önde gelenlerin’den Ahmed b. Asım el-Antaki rahimehullah der ki:
“İslam’ın, başladığı gibi garip olduğu bir zamana yetiştim. O zamanda doğruluk vasfı, başladığı gibi yine garip idi. O zamanda bir alime yöneldiğinde, onun dünya sevgisiyle sarhoş olduğunu, saygı görterilmesinden ve liderlikten hoşlandığını görürdün. Bir abide yöneldiğinde, onun da ibadetlerinde cahil ve aldanmış olduğunu görürdün. Düşmanı İblis, onu yere yıkmış iken, güya ibadetin en yüksek derecesine çıkmış. Bu adam, en alt seviyedeki bir ibadeti bile bilmezken, en ulvi derecelere nasıl çıksın?! Daha ne eğrilikler, cins cins kirlenmeler, yırtıcı ve tilki ruhlu insanlar gördüm...
Bu, ilim ve Kur’an ehli ile ve hikmet davetçilerinden oluşan zamanın önde gelenlerinin nitelemesidir.