Bir insanla karşılıklı konuşacak gücüm yok. Bir insan karşılık bekler sizden. Konuşurken ve dinlerken hissedersiniz bunu. Güçlü kuvvetli olduğunuz zaman önemsemezsiniz. Günseli de bana bunu hissettiriyor. Bana yararlı olmak istiyor; oysa beni yoruyor. İlgileniyor; demek ki ilgi bekliyor. Hiç olmazsa ilgilendiğinin farkedilmesini bekliyor. Annem öyle değildir kendini karıştırmadan benimle olmasını bilir. Hem de kitaplarda okumadan,bir yerden duymadan: içinden öyle geliyor. Bütün anneler böyle değildir. Gidip yatmasını söylüyorum: itiraz etmeden gidiyor. Karşımda oturduğu zaman düşüncelerimi hafifletiyor. İşim bitince gönderiyorum. Biraz iyileştiğimi görünce, bana yaptığı iyiliğin karşılığı olarak onunla ilgilenmemi bekleyebilir , değil mi ? Hayır . Seviniyor sadece.
Notalar beşi geçmez, ama beş notanın bileşimleri hiç duyulmadık melodiler yaratır. Renkler besi geçmez, ama beş rengin bileşimleri hiç görülmedik renkler yaratır. Tatlar besi geçmez, ama beş tadın bileşimleri tadılmadık tatlar yaratır .