spoiler içerebilir!!!
kitap meursault un annesinin ölümüyle başlıyor. annesi ölen meursault un halihazırda karamsar olan kişiliği daha da beter hale geliyor. ben pek bir şey anlayamadım açıkçası umursamaz bir kişilik ve sonucunu düşünmeden aklına geleni söyleyen ve doğrucu olduğunu sanan birisi meursault. kendi ölümünü bile sallamayan, idam edilmesine bile doğru dürüst üzülmeyen birisi. benim için pek bir şey ifade eden bir kitap değildi nobel alacak kadar güzel de değildi zannımca. üzülerek söylüyorum, büyük umutlarla muhteşemdir kesin diyerek başladığım ama hiçbir beklentimi karşılamayan bir kitaptı. elbet okuyup beğenenler çok var fakat ben onlardan olamadım maalesef.