Bazı klasikler sadece klasik olduğu için bile önyargılı olup sıkıcı olduğunu düşünen bir kitle mevcut. Ama bu kitap için bunu söyleyen okumadan yorum yapmıştır derim. Kendime bu konuda bir misyon edindim tüm dünya klasiklerini okumak istiyorum. Uzun lafın kısası, gelelim bu kitapla ilgili yorumuma;
Kitap çevrenize, dünyaya bakışınızı değiştiriyor diyebilirim. Ama bunu sadece bu kitap için değil bir Dostoyevski hayranı olarak her kitabı için söyleyebilirim. Yazar insanın iç dünyasını yansıtıyor kelimeleri ve cümleleriyle. Yazarın kaleminin cesareti tartışılmaz. Okuyucuyu içine çeken bir cesaret bu. Okurken “Bir yazar kitaba nasıl böyle başlar?” diyerek başlıyorsunuz. Bu kitap yazarın felsefeye giriş yaptığı ilk kitabı bu yüzden cevap vermeyen bolca soru sorduran tarzına alışsanız iyi olur. Kendisiyle o kadar çok mücadele eden bir adam var ki bu kitapta, ben bu adamı daha çok bir insan gibi görüyorum. Yani adamlık kalıplarından arınmış, insan olarak karşımızda duran birisi bu. En doğal haliyle.
Hepinize keyifli okumalar umarım siz de benim kadar seversiniz.
Yeraltından NotlarFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025159,8bin okunma