Adam yarı uykuda, yarı düşte, bir insanın canının ne kadar tatlı, vazgeçilemez olabileceğini, kimi insanların, belki de büyük insan çoğunluğunun canlarını vermemek için ne kadar alçalabileceklerini ilk olarak düşünüyordu. İnsanın canı bu kadar alçalmaya değer miydi? Ne pahasına olursa olsun insan yaşamını sürdürmeli miydi? Sıtmalar, hastalıklar, zulümler, buyruklar, açlıklar yoksulluklar insan yaşam direncini kıramamış, insanoğlu kıyımlardan, aşagılamalardan, sakatlıklardan, kırımlardan sonra bile yaşamını sürdürmüştü.