Öldürmek değil istediğin,
Yalnızca, yalnızca işkence etmek öyle mi?
Neden bana işkence etmek, sen ey acılara doymayan,
Bilinmeyen Tanrı?
Haha!
Gizlice sürünerek gelmektesin,
Böyle gece yarısında öyle mi?..
Nedir istediğin? Konuş!
Zorluyorsun beni, sıkıştırıyorsun,
Ha! Hem de bu kadar yakından!
Soluk aldığımı duyuyorsun,
Yüreğimi dinliyorsun,
Sen, ey kıskanç Tanrı!
Neyi kıskanmaktasın hâlâ?
Çekil! Çekil!
Bu merdiven de ne oluyor?
İstediğin, içeriye, yüreğime, en gizli düşüncelerime girmek mi?
Utanmaz! Ne olduğu bilinmez! Hırsız!
Nedir çalmak istediğin?
Kulak verip, dinlemek istediğin?
Nedir işkence ile elde etmeyi umut ettiğin, sen ey işkenceci!
Sen, cellat, Tanrı!
Ya da köpek gibi önünde mi yuvarlanayım?
Kendimi adarcasına, kendimden geçercesine,
Seviyormuş gibi, sana kuyruk mu sallayayım?
" Bu dünyada ödül beklemenin imkânsız olduğunu, bu dünyada onurun da adaletinde olmadığını hiç unutmayacağım. Bu dünyada düzenbaz ve zalim olmak gerek. "