Tokyo'da yaşayan ve şimdilerde kırk yaşında olan anlatıcı Hana, karşısına çıkan bir haberle yirmi yıl öncesine gider. O yıllarda babasının terk ettiği annesinin gece kulübünde çalışarak kazandığı parayla geçinmeye çalışan anne kız birlikte yaşıyor, Hana sürekli dışlandığı bir okulda eğitim görüyordu. Bir gün annesinin arkadaşı Kimiko ile tanışması hayatının dönüm noktası oluyor. Evden ayrılıp onunla birlikte yaşayarak, kendisine yeni bir hayat kurmaya çalışıyor. Bu yeni hayata eşlik edenler ise evden ayrılan mutsuz kızlar, yakuzalar, dolandırıcılar, kumarbazlar ve hakkında çok fazla şey bilmediği Kimiko'due. Bugün o yıllara gitmesinin sebebi ise yine haberde yer alan bilgiye göre bir genç kızı alıkoymakla suçlanan Kimiko'dur...
Yazarın daha önce yayınevinden çıkan kitapları bu kadar hacimli değildi. Onları hızlıca okuyup bitirmiştim. Sarı Ev'i okumam ise hem benden kaynaklı sebeplerden hem de konunun durağanlığından dolayı biraz uzun sürdü. Japon kültürünü, onların hala bir nebze de olsa değerlere bağlı yaşadıklarını yansıtan kitapları okumayı seviyorum. Kitaptan çıkardığım sonuç, kendime gereksiz sorumluluklar yüklememem gerektiği oldu. Herkese değil ama Japon Edebiyatı sevenlere tavsiyem olsun