Minnet ve hayranlık nesneleri bizim arzularımızsa, neden bunlar her saat başı gözümüzün önüne gelmez? Doğduğumuz andan itibaren adil bir yaratılış görmüyor, bize hiçbir maliyeti olmayan donanımlı bir dünyaya adım atmıyor muyuz? Güneşin doğuşunu sağlayan, yağmuru yağdıran, yeryüzünü bolluklarla dolduran biz miyiz? Uyusak da uyumasak da, devasa evren çarkı devinimini sürdürmekte.
Bunlar ve gelecekte bize sunulacakların bizim için bir anlamı yok mudur? Trajedi ve intihar dışında duygularımızı ateşleyecek başka şeyler yok mudur? Ya da insanın hoşgörüsüz kasvetli gururu, yaratıcının kurban edilmesinin dışında başka bir şeyden okşanmamakta mıdır?1
Sayfa 13 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu