Bazen insanlar sizi tanıdıklarını düşünürler. Sizinle ilgili yargılara varırlar, kararlar verirler, bu kararlara göre harekete geçerler. Kendinizi yeterince tanımıyorsanız, kendinizle iletişiminiz zayıfsa, onlara hak verirsiniz, onaylarsınız, sizi koydukları köşenin koşullarına uyum sağlamaya çalışırsınız :) Tam da biblo gibi...
Yoksa siz hâlâ biblolaştıramadıklarımızdan mısınız?😅
Jung meslektaşlarına şöyle bir tavsiyede bulunuyor; "Tüm teorileri bilin, tüm tekniklere hakim olun, ancak bir insan ruhuna dokunduğunuzda sadece başka bir insan ruhu olun." Neden bildiklerini unutmak önemlidir? Çünkü hiç bir zaman karşınızdaki kişiyi gerçekten duyamazsınız!.. Çünkü her insanın kompleksleri ve içsel dirençleri vardır... Çünkü unuttuğunuzu zannettiğiniz herşey sizi hatırlamaktadır :) Bir başkasının sizinle ilgili görüşü, bilinçdışının hipnozu altındadır... Karmaşıktır...
Ama asıl sorun, bu karmaşadan bir netlik yaratmaya çalışmak değil, bir kişi hakkında düşünmediğiniz, hissetmediğiniz gibi davranmaya cüret etmektir. Çünkü hayatta en büyük haksızlıklardan biri, değer vermediğiniz insana 'öyleymiş gibi' hissettirmektir.