Yaklaşık bir saat içerisinde sessiz ve dingin bir atmosfere ihtiyaç duyarak rahatlıkla okunabilecek bir kitap.
Klasiklerin dili ve üslubu çeviri olsalar dahi beni her seferinde çok duygulandırıyor. Zira hızla tükendiğimiz şu çağda, betimlemeler, tanımlamalarını çaldığımız Edebiyatı da nasıl tükettiğimizi görüyorum
Bartelby;
Önceleri sinir bozucu diye düşünürken sonrasında ölümün ta kendisi olduğunu fark ettiren karakter. Ölüm gibi soluk benizli, karanlık, tepkisiz…
Ama tam da olması gerektiği şekliyle hep duracağı yerde, hayatın tam ortasında, gözünün önünde, sağında, solunda, önünde, arkanda…
SOBE !
Not: Anlatıcının bakış açısı, dilinin yalın ama dolu betimlemeleri, duygularını yoklayarak tasvir edip, ândan kopmadan bu farkındalığı anlatışı benim için çok keyifliydi.. İki kitap arası soluklanma kitabı olabilecek bir Amerikan Edebiyatı..
Keyifli satırlar..