ABD neden Sovyetler Birliği'nden daha hızlı büyüdü? Çünkü bilgi ABD'de serbestçe dolaşıyordu.Peki ABD'liler Nijeryalılara ya da İranlılara göre neden daha sağlıklı, daha varlıklı ve mutlu? Tabii ki bilginin özgürlüğü sayesinde.Yani daha iyi bir dünya yaratmak istiyorsak, veriyi özgür kılmalıyız.
Özümüzde fareler,köpekler,yunuslar ya da şempanzelerden farklı değiliz.Onlar gibi bizim de ruhumuz yok.Bizim gibi onlarında bilinci ve karmaşık bir duyu ve duygu dünyası var.Her hayvanın kendine has özellik ve yeteneği,insanların da farklı farklı kabiliyetleri var.Hayvanları sadece daha tüylü hallerimiz olduğunu hayal ederek onları gereksiz yere insansılaştıramayız.Bu yanlış bir yaklaşım olmanın ötesinde, hayvanları anlamamızın ve onlara kendi şartlarında gereken değeri vermemizin de önüne geçer.