Bahar ÖZBAY

Bahar ÖZBAY
@bibehre
I.Ü Tarih Öğretmenliği
5 okur puanı
Eylül 2018 tarihinde katıldı
Baymayan Kadınlar
35 YAŞINDA BEKAR KADIN OLMAK .. 20 gün sonra 36 yaşına girecek bir ablanız olarak kabul edin sözlerimi. Ben hayatı tersinden yaşadım. 18 yaşıma basana kadar barlara girmeye çalışıp, reşit olduğum gün duruldum. 19 yaşımda beraber yaşamaya başladığım adamla 21 yaşımda evlendim. 22 yaşımda anne oldum, 24 yaşımda ikinci çocuğum oldu. İkinci çocuğumu emzirirken üniversiteye döndüm. okudum, çalıştım, çocuklarımla ilgilendim. 30 yaşıma gelip yurt dışında burs kazandığımda, 1 yıllığına çocukları anneme emanet edip gittim. Döndükten bir süre sonra da boşandım. En çok bana veriyorlardı bu mesajı: Boşandın, hayatın bitti, orta yaşlısın artık, iki çocuğun var diye… Ben de bu durumu kanıksamaya başlamıştım artık. Ne de olsa artık genç değildim. Bundan dolayı normalde özgüvenim yüksek olsa da hayatımdaki kişiyi memnun etmek için saçma sapan şeyler yaptım. Şubat ayının sonunda birden bir aydınlanma yaşadım. Karşımdaki adam kaşımdan gözüme, kılığımdan kıyafetime, saçımdan makyajıma kadar her şeyimi eleştiriyordu. İncir çekirdeğini doldurmayacak bir “Ben kıvırcık saç sevmiyorum, o saçların hep toplu olacak!” tartışmasından sonra banyoya gittim. Aynaya baktım ve “ne yapıyorum ben?” diye sordum kendime… Bütün hayatını kendi dilediği gibi yaşamış, hep seven ve sevilen biri olmuştum. Aynanın karşısındaki kişi ise ben değildim artık. Yalnız kalmaktan korktuğu için sürekli taviz veren bir kadın vardı karşımda ve ben o kadından hiç hoşlanmadım. O aynanın karşısında saçlarımı kökünden kazıdım. O “ne yaptın sen??!” diye bağırırken adamın karşısına geçip eline saçlarımı verdim ve dedim ki “İster fön çek topla, ister kıçına sok bunları, hadi hoşçakal!” Sonrasında pişman olur muyum acaba diye düşünmüştüm ama açıkçası şu güne kadar herhangi bir pişmanlık yaşamadım. 36’ya merdiven dayamış, kocaman
Bahar ÖZBAY
Gerçekten de bir kadının tek başına herşeyi başarabileceğini yıkılmayacağını ve kendine güvendiğin de hiçbir engelin aslında olmadığını bize aktarmış olduğun için teşekkür ederim👏
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
"Anlıyorum, anlıyorum... Tamamen yalnızım... Ama Berlin'de değil... Bütün dünyada yalnızım... Küçükten beri..."
1000Kitap
Bahar ÖZBAY
En iyi eserlerinden bir tanesidir
"Anlıyorum, anlıyorum... Tamamen yalnızım... Ama Berlin'de değil... Bütün dünyada yalnızım... Küçükten beri..."
1000Kitap
Bahar ÖZBAY
Harika bir kitapdı👌