Mîna Urgan’ın otobiyografisini derlediği “yaşantı” adı altında yazılan bu şaheseri okudunuz mu? Ben yeni okudum. Yeni okuduğuma üzülüp hayıflanmadım. Tam tersine, evvelden okumuş olsa idim, şu an çalışmanın zevkine varamayacaktım. İyi ki geç okumuşum. İlerleyen yıllarda tekrar tekrar gözden geçirmeyi planlıyorum.
Bir Dinozorun Anıları, Mina Urgan’ın “yaşlılık ve ölüm, çocukluk, gençlik, gençliğinde tanıdığı kişiler ve sonra olarak siyasal” hayatını anlatıyor. Urgan, soyadını nasıl edindiğini, evliliğe, çocuk doğurmaya, sekülarizm/müteddeyin hakkında düşüncelerini bolca anlatıyor. Türkiye’de bikini, pantolon modasının öncülüğünü yapması da cabası. Tanımış olduğu; “Mehmet Ali Aybar, Abidin Dino, Neyzen Tevfik, Sait Faik Abasıyanık, Cahit Irgat, Behice Bora’n, Halide Edip Adıvar, Adnan Adıvar, Orhan Veli Kanık, Necip Fazıl Kısakürek, Nazım Hikmet...” ismini sayamadığım onlarca aydın takımıyla olan anılarını, akademisyenlik kariyeri, çeviri yaptığı günleri, çalışma konuları üzerine yazdığı kitaplar... Okurken ister istemez kendinizi kıyaslayıp, önünüzde uzun bir yolun ucunu görüyorsunuz. Bu yaşantı, kelimelere sığamayacak kadar güzel, bizden. En kısa zamanda “Bir Dinozorun Gezileri”mi de okuyacağım. Çok çok seveceğimi düşünüyorum. Fikrimce, ölmeden önce okunması gereken bir eser.