Kumru ve Ben

Kumru ve Ben
@bilememki
Doğdum, yaşarken büyük sevdim, severken büyük kaybettim, kaybederken ölüme baktım.
Kapıldım gidiyorum
Kapıldım gidiyorum bahtımın rüzgârına...
Şarkı sözü
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Maziye Çağrı
Geldim. Yoktun yine. Bu kaçıncı gelişim, bilmiyorum. Uzun uzun baktım, bekledim. Sana verdiğim hatıramı anımsadım. Adım adım aynı heyecanla yürüdüm oraya. Dar ve dolambaçlı yollardan geçtim. Oturup basamağa yıllar önce şadırvan önünden geçip ardına bakmadan gidişini izledim yine anılarımda.Yüzünü görmeyeli, sesini duymayalı, gözlerine bakmayalı yıllar oldu. İyi değilim. Sensizlik yüreğimde taşınan daimi bir yük artık. Kanadını yitirmiş bir kuş gibiyim. Senden bana ulaşan koyu bir sessizlik, bitip tükenmeyen, güçlenen... Gizliden gizliye de olsa duyabilmek isterdim sesini, yeter ki sen ol dinlerim sessizliğini bile. Bileyim düşündüğünü, özlediğini, sevdiğini; hissedeyim yıllar kalbinden silmemiş eksikliğimi.
Acı
Seni Yitirdiğim Şehir
Seni yitirdiğim şehre gitmenin heyecanı var içimde. Sanki geldiğimde seni bulacakmışım gibi bir his... Yıllardır değişmeyen bir his bu. Ne zaman gitsem kıyısında demlendiğimiz tepenin artık bizsiz olan köşesine bakarım. Kalabalıklar, duraklar, demirden sesler, gürültüler... Değişmeyen onca şey ve yine değişmeyen sensizlik. Ayrılmak kolay olmaz hiçbir zaman. Nihayetinde bir kumru bakışı ararım, seni kaybetmeden önce gelmeyişine de gidişime de ardımda bırakılanlara da şahit olan bir gri yüzlü kumru bakışı. Yine geleceğim, yine seni bulabilmenin heyecanlı hayali, yine sensizlik, yine çaresizce gidiş. Ömrüme yazılmış kararlı bir karanlıktır sensizlik...
İnsan ve Duygular
Sensin
Çaresiz bir gecenin yamacında uyuyakaldığımda rüyamda gördüğüm sensin. Mecalini yitirmiş bir ömür benimkisi; ateşler içinde yanan, bir yudum huzurlu nefese muhtaç. Sancılar içinde kıvranan bir yalnızlığın kuyusunda hayalimde ördüğüm sensin. Yılların azaltamadığı hicrânlı yalnızlığımda, mazide beni arayan çağrılarının yankısında, helallik almaya muhtaç sevdamın çıkmazını dahi umudumda hayra yorduğum sensin.
Şiir
Aynı
Ben hep aynı nağmelerle, aynı sözlerle avuttum yüreğimi. Gecenin tam ortasında "boğazıma düğümlenen bir hıçkırık"oldun, unutamadım seni. Bir "seyyah"oldum yeri geldi, onulmaz, dermansız dertlerime çare aradım senden kalma şehirlerde. Anıların yumağında" gözlerim yolda, kulağım seste" diyerek seni bekledim hep. "Tez gelen hicran" ın acısını duydum gözyaşlarımla yıllarca. "Lambadan titreyen alev" de "hudut çizilmeyen aşk" da sendin. Ben hep sendeydim ve sende kaldığım yerdeydim.
Mektup