görüyorsun ya, iyi bir talihle iyi bir karakter
sanki birbirlerine karşıt şeylermiş gibi
felaket içindeyken daha bilge oluyoruz çünkü refah, doğru olanı alıp götürüyor elimizden.
ırk karışımı teorisi'ne göre, sapiens neandertal topraklarına yayılınca, iki insan nüfusu tamamen birleşene kadar birbirlerine karıştılar eğer gerçek buysa, bugünkü avrasyalılar saf sapiens değil sapiens ve neandertallerin karışımıdır doğu asya'ya ulaşan sapiens de benzer şekilde oradaki yerli erectus'la karışmıştır, dolayısıyla çinliler ve koreliler sapiens'le erectus'un karışımıdır
buna karşılık "yerine geçme teorisi" başka bir kurgu anlatır: uyumsuzluk, tepki ve hatta belki de soykarım... bu teoriye göre sapiens ve diğer insanların farklı anatomileri vardı ve muhtemelen çiftleşme alışkanlıkları hatta vücut kokuları bile farklıydı, dolayısıyla birbirlerine cinsel ilgi duyma ihtimalleri düşüktü yanı sıra bir neandertal romeo ve sapiens jülyet âşık olsalar bile üretken çocuklar yapamazlardı çünkü iki tür arasındaki genetik uçurum çok büyüktü bu yüzden iki tür birbirlerinden tamamen ayrışmış olarak var oldular ve neandertaller tamamen ölünce veya öldürülünce, genleri de onlarla birlikte yok oldu bu görüşe göre sapiens diğer türlerle hiç karışmadan onların yerine geçti eğer gerçek bu şekildeyse günümüzdeki insanların tamamının soyu 70 bin yıl önce güney afrika'ya kadar götürebilir bu durumda hepimiz "saf sapiens"leriz.
yüz bin yıl önce homo sapiens'in ortaya çıkışıyla, insan besin zincirinde yukarı zıpladı buna karşın, insan tepeye o kadar hızlı çıktı ki,
ekosistemin gerekli ayarlanmayı yapacak vakti olamadı ve buna ek olarak insanlar da
bu değişime ayak uyduramadı
ölümcül savaşlardan çevre felaketlerine pek çok tarihsel kötülük, bu çok hızlı gerçekleşen sıçramadan kaynaklanıyor.