Yavuz bingöl
Her mevsim uyansın diye sevdamı bahara verdim, Dört yana savrulsun diye kokunu rüzgâra verdim.
Müzik
24.05.1993 bingöl katliamı
Şehit Selahattin AYSAN🇹🇷 Şehit Birol İrfan ASKAR🇹🇷 Şehit Abdullah KARA🇹🇷 Şehit Hikmet ÖZDEMİR🇹🇷 Şehit Murat MENTEŞ🇹🇷 Şehit Musa SARIGÖZ🇹🇷 Şehit Adem ZONGUR🇹🇷 Şehit Aydın KUZEY🇹🇷 Şehit Murat ELİBOL🇹🇷 Şehit Haydar ASLAN🇹🇷 Şehit Ahmet ARAN🇹🇷 Şehit Ünal KALAFAT🇹🇷
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Bingöl-Elazığ sınırında bulunan 2800 yıl öncesine ait Urartu yolu. Karakoçan 'dan başlayıp Bingöl Karlıova 'ya kadar uzanır.
Şair Metin Altıok'un, Bingöl Lisesinde Felsefe Öğretmenliği yaptığı sıralarda, lisenin arkasında bulunan derenin çevresindeki kavaklardan ilham alarak yazdığı şiiri: "bedenim üşür, yüreğim sızlar. âh kavaklar, kavaklar... beni hoyrat bir makasla eski bir fotoğraftan oydular. orda kaldı yanağımın yarısı, kendini boşlukla tamamlar. omuzumda bir kesik el, ki durmadan kanar. âh kavaklar, kavaklar... acı düştü peşime ardımdan ıslık çalar." (Metin Altıok)
Edebiyat
Îro rojbûna min e,
û di vê rojê de, komkujiyek din li dijî Kurdan pêk hat. ❤️‍🩹 Helbesteke xemgîn ❤️‍🩹🥀 Êrîşa Tirka Li Bakurê Îraq Sala hezar û nehsed, heştê û sê bi hejmar Bîst û pêncê gulanê, tirk rabûn bi kar û bar Sîh û pênc hezar leşker, alayî û leq û hêz Li tuxûbê Hekarî, li ber xetê kirin rêz Bi fermana Evren, zor pê ma yê bay Kemal Êrîşek giran bidin,ser Kurdistana şemal Li meydanê bûne sef, kurên Teumûr û Cengîz Rêz bi rêz û lek bi lek, bi cebilxane û hoşkîz Onbaşî û bînbaşî, çi zabit û qumendar Tevd da bi yek dengî got:ey oxlim ateş war Lê pêşmergêd pehlewan, ji wa çiya hatin xwar Berê xwe dane cengê, wek piling û gurêd har Ji çar kenar û hawêr, bi seleh û rext û çek Weke şêrên dev bi xwîn, li dor wana bûn xelek Bû gurme gurme topan, xumîn kete reşaşa Gelî û kort û newal, mişt û dar bûn ji laşa
Katliam
#adalet
Lütfen herkes yaysın Bingöl merkez de yanlış baskın yapıldı 15 yaşındaki Azadi bahşi nin kolu kırıldı neden mi adı nasıl Kürt olur diye biz hani özgür düşüncelere sahip olabilirdik Kürt düz diye kimse boynumuzu eğemez kolu zaten alçıdaydı . Kolunu kırıp kırık kolunu ters kelepçe yaptılar. Aile den özür dilendi fakat bu hiçbir şeyi değiştirmez lütfen yayın herkes yaysın lütfen #AZADİİÇİNADALETİSTİYORUZ