Fıkıh ilminin aslında şeriati açıkladığını yakın zamanda öğrendim. Adı gereği ne kadar çok korku empoze etmişler. Adını söylemeye çekindiğimiz şeriat aslında tamamen bir hukuk. Bu hukuğun hükümlerini vacip kılarsak, kendi yaşantımıza, daha temiz akıl, vicdan ve kalp sahibi oluruz. Manevi yönümü geliştirmeye çalışırken yine aklıma o dizeler geliyor Necip Fazıl'dan;
"Otuz yıl saatim işlemiş ben durmuşum
Gökyüzünden habersiz uçurtma uçurmuşum."
Kitapta beni dümura uğratan, şaşırtan çok nokta var alıntılayacağım. Sindirme aşamasındayım. Kültürel aktarımın eksik geldiği bir noktada yaşamak için yaşamışız bunca yıl. Kendime üzüldüğümden bu sözler.
Ehli Sünnet Akaidi