"Benim tecrübeme gelince o bana ait bir şeydir. Ondan kimse istifade edemez... Herkes kendi tecrübesini kendi başına yapar ve beraberinde götürür. Allah'a şükür ki bu böyledir,yoksa insanlar birbirinin tecrübesinden faydalanacak olsalardı,yeryüzünde insan hayatı çoktan biterdi."
"Cahilsin;okur, öğrenirsin. Gerisin;ilerlersin. Adam yok;yetistirirsin,günün birinde meydana çıkıverir. Paran yok;kazanırsın. Her şeyin bir çaresi vardır. Fakat insan bozuldu mu ,bunun çaresi yoktur."
"Istırap insanoğlu için gündelik ekmek, ölümse sadece bir kaderdi, ikisinden de kaçılmazdi. Asıl dava,derin bir şekilde yaşamak ve kendi kendisini gerçekleştirmek, ölümlü hayata şahsi bir çeşni vermekti."