Ücretsiz Eğitimler
e-devlet hesabınızla katılabileceğiniz tamamen ücretsiz, sertifikalı eğitimlerden haberdar mısınız? BTK Akademi'de yabancı dilden teknolojiye pek çok alanda yüzlerce kurs mevcut. Tüm kurslar ücretsiz ve içerikleri oldukça kaliteli. Eğitim sonunda yapılan online sınavı geçmeniz hâlinde ücretsiz sertifika almaya da hak kazanıyorsunuz. Yine e-devlet hesabınızla giriş yapabileceğiniz, halk eğitim merkezlerinin online versiyonu sayılan Hemba sistemi de var ancak BTK Akademi ile kıyaslandığında o biraz daha basit ve içerik açısından da kalitesiz kalıyor. Ama orada da tarımdan geleneksel sanatlara ve spora kadar çok daha çeşitli alanlarda pek çok kurs var. Bilişim teknolojileriyle ilgileniyorsanız BTK Akademi'de ilginizi çekecek bir kurs illa ki bulursunuz. Çeşitli hobiler edinmek isterseniz de Hemba'ya göz atabilirsiniz. btkakademi.gov.tr/portal Ben B1 İngilizceyi bitirdim ama iki sınavdır sertifikayı tek soruyla kaçırıyorum. :) B2den sonra son sınav hakkımla şansımı yeniden deneyeceğim inşallah. Sizlerin de faydalanmanızı dilerim. 🌿
Kurtlarla Koşan Kadınlar bu kitabı okumamak için bir sürü kitap bitirdim,beni çok yoruyor okurken ama güzel bir kitap daha keyif alarak nasıl okuyabilirim? Belki her gün 50 sayfa gibi bilemedim
Reklam
Remarkably Bright Creatures
Aldığı/aday gösterildiği ödüller ve sosyal medyadaki popülerliği beni de Shelby van Pelt'in ilk kitabı olan Remarkably Bright Creatures'ı, ya da Türkçe adıyla Olağanüstü Akıllı Yaratıklar'ı okumaya ikna etti. Kitabın İngilizcesini okuyup gayet beğendim. Hem olay örgüsü hem de karakterler bakımından hoşuma gitti. İki karakterimizin tanışmasından sonraki bölümler, öncesine kıyasla çok daha sürükleyiciydi. Dili de bence oldukça anlaşılırdı, İngilizce okumayı düşünüyorsanız bir göz atabilirsiniz. Gel gelelim benim bu gönderiyi yazma sebebime. Belki görmüşsünüzdür, filmi de yakın zamanda çıktı. Ben de kitabı bitirdikten sonra onu da izleyeyim dedim. Daha dün kitabı bitirdim, olaylar aklımda tazeyken hemen peşine filmi izledim ve maalesef beğenemedim. Eğer kitabı okumamış olsaydım belki "fena değil" derdim ama benim beklentilerimi şu haliyle hiç karşılamadı. Bir romanı ekrana uyarlarken elbette bazı unsurların değişmesi gerektiğinin farkındayım. Birebir uyarlamak pek mümkün değil ancak bence burada fazla değişiklik yapılmış. Öncelikle karakterlerin yansıtılış şekline değinmek istiyorum. Tova'yı ben; ilk tanıdığımızda biraz sert, ama özünde naif ve sessiz sakin bir insan olarak hayal etmiştim. Filmde ise bence bayağı çirkef bir teyze yapmışlar. Verdiği tepkilerin seviyesi kitaba göre çok abartılıydı. Cameron'ın da güya çok zeki olması gerekirken bu yönüne filmde doğru düzgün değinilmemişti. Olay örgüsü de, yazar ben olsam "hayır" diyeceğim kadar değişmişti. Mesela Ethan ve Cameron'ın araba yolculuğunu ya da Simon'la buluştukları barı görmeyi isterdim. Ayrıca kadın-erkek arkadaşlığı sanki var olamazmış gibi bir algı var herhalde. Çünkü ne zaman filmlerde ya da dizilerde yakın arkadaşlarla ilgili bir şeyler olsa ya sonunda sevgili oluyorlar ya da arkadaşlardan birinin
Küçük Prens'i bitirdim ve okuma sürecimde de bitirdiğimde de emin olduğum bir şey vardı; bu kitabı tekrar tekrar okuyacağım. Daha erken okumadığım için pişmanım diyeceğim ama bugünlerde okumak doğru zaman gibi hissettirdi. Bu kitabı henüz okumadıysanız, umarım tam ihtiyacınız olduğu zamanda okuma şansını elde edersininiz.
perşembe değilse pazar ben belma sebil’i bulurum.
seni ben kallavi sokağı'nda gördüm sen beni görmedin görmedin kapıları çaldım adını sordum söylemediler öğrenemedim seni ben kallavi sokağı'nda gördüm bir daha görmedim bilmedim belma sebil adını yakıştırdım aklıma geldikçe her sefer gözlerinin mavisini bitirdim saçlarının siyahına başladım kallavi sokağı'nda güvercinler benim karanlık istanbul'um bir esnaf kahvesine oturdum belma sebil ya geçti ya geçer rüzgarını içime doldururum kallavi sokağı'nda güvercinler bunca yıl sönmemiş umudum nisan değilse mayıs perşembe değilse pazar ben belma sebil'i bulurum Attila İlhan
Şiir
Okuma Halleri
Son okuduğum, Veba Geceleri- Orhan Pamuk kitabından sonra şöyle bir hafta on gün okumaya ara versem mi diye düşünüyorum. Kitabın bu platformda bulunan incelemelerinin de çoğunu okudum. Önyargı ile yaklaştım diye mi bilmiyorum ama kitabı bir türlü sevemedim. Yarım bırakmak istemediğimden dolayı bitirdim. Son 150 sayfası akıcıydı fakat ondan öncesi için yorum yapacak olursam eğer; sürekli birbirini tekrar eden cümleler insanı okurken yoruyor. Seven insanlar neresini sevmiş anlayamadım da, gerçek bir tarih romanı değil, gerçek hayatlar değil, gerçek karakterler değilken bu kadar uzatılmasına cidden gerek var mıydı? Bence yoktu.
Reklam
Reklam