Yarım kalan hayat eşit kazılmamış mezar kesin Bu gece rüyamdasın güzel yüzlü ölüm meleğim Sen ölümsün bana dünyayı yaşatan ve İbrahim Ethem bize hayaller çıkarıyor ırmaktan Onlar anlamasın ne anlamı var ki anlamın Ruhun örtse dövene mutluluk hiç anlatılır mı?
Allah, gönlümüze hayırlı olmayanı sevdirmesin
Hayat, her istediğimizi verdiğinde değil; bazen bizden aldıklarında da bize iyilik eder. O an anlayamadığımız gecikmeler, kapanan kapılar, yarım kalan hayaller ve sessizce biten yollar… Belki de bizi daha büyük bir zarardan koruyan ilahî bir rahmettir. İnsan çoğu zaman kaybettiğine üzülür; oysa Allah bazen alarak korur, geciktirerek olgunlaştırır, vermeyerek daha hayırlısını hazırlar. Çünkü biz sadece bugünü görürüz, Rabbimiz ise sonunu bilir. Bu yüzden her “neden?” yerine biraz da “vardır bunda bir hayır” diyebilmek gerekir. Zira bazı vedalar başlangıç, bazı kayıplar kurtuluş, bazı yükler ise insanı gerçek menziline taşıyan kanatlar olur. Allah, gönlümüze hayırlı olmayanı sevdirmesin; hayırlı olanı da vakti gelince en güzel şekilde nasip etsin. Âmin.🤲
Hayata Dair
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
27.06.2026
Selamün Aleyküm.. YA BAKİ (c.c) Bâki olan, her şey, herkes gitse de kalan, ezeli ve ebedi olan Sensin. Sen yetersin. Sen daima varsın. Senden hariç her şey fani. Ölmeye, yok olmaya, sönmeye mahkum. Tüm bunların idrâkine varmayı hakkıyla sadece seni memnun etmeye çalışmayı nasip et. Yeni bir güne daha Senin isminle uyandık Elhamdülillah. Ömrümüzden eksilen her anı bize ibret kıl. Boşa geçenleri affınla ört. Hayra vesile olanları kabulünle bereketlendir. Her günümüzü kalbimizi yokladığımız bir muhasebe günü eyle. Şimdiye kadar bilerek ya da bilmeyerek işlediğimiz hatalar için Senden af diliyoruz. Tevbe kapılarını yüzümüze kapatma. Dilimizden dökülen pişmanlığı kalbimizdeki samimiyetle buluştur. Bizi nefsimizin savrulmalarından muhafaza eyle. Sabırla duran, tevekkülle teslim olan kullarından eyle. Ey zamanın ve ömrün sahibi olan Rabbimiz (c.c) Başlayan her yeni günü kalbimizde yükle değil, hikmetle kapatmayı nasip et. Önümüzdeki günleri imanla, ahlakla ve istikametle yaşamayı lütfeyle.. Evlerimize huzur, gönüllerimize sükûnet, dualarımıza kabul yaz. Bugünü senin rızana daha yakın bir kul olmaya niyet ettiğimiz mübarek bir eşik eyle. Rabbimiz (c.c) Senin bize bildirdiğin herşeyi , vahyini, İşittik, itaat ettik. Ey Rabbimiz (c.c) affına sığındık! Dönüş, Sanadır. Rabbimiz(c.c) Unutursak veya hataya düşersek bizi sorumlu tutma. Bizden öncekilere yüklediğin gibi, bize de ağır bir yük yükleme. Bize gücümüzün yetmediği işler de yükleme! Bizi affet! Bizi bağışla! Bize acı! Sen bizim
Kafiyelere uydum bu sefer
Bir Bütündür Yüreğim Düşen ne candı, ne tan Varılan bir yoldu bu ciwan Şimdi ne dert kalmış ne de tasam Bir elekten geçtim, felek bile kolaçan. Sesimi yıldırandır bu çalı desenli ihtişam elbet bilinirdi, yüce aşkta bir lisan Kanımca ezilmez artik yürek fukaram Ne daha yenilirim ne de eksik kalırım bu yoldan. Bilinmezdi elbet, ezilen çiçeklerin dramı birçok yillıktı anılar, kelebeklere zulüm... Kim derdi ki, ben avare bir Yusuf Ne kuyuda susuz kaldım, ne aşka üryan Hep yalnızdım imanın en soğuk kuytusunda Şimdi ne Cennet bağlar beni ne de nizam. Buydu bize bahsedilmiş bir mizgin yetemesem neye yarar coşmam. Bir duymuşlar beni, sessizlik bunca bohçam şimdi ne görseler bilmukabele hâlimden çığırtkan düşlerdi bunca beni aksettiren varabildim sonunda nelerdir bizlere kalan. Bu umutsuzluk pergelindedir gölgem Faydam yoktur adımdan gayrı manaya yine de Tanrı bilir derim, kal-û beladan
Edebiyat
Hayata yeniden başlamanın bir yolunu mutlaka bulacağız. Geride kalan kırgınlıkları omuzlarımızdan indirip, önümüzde uzanan güzelliklere yürüyeceğiz. Her bitişin içinde yeni bir başlangıcın saklı olduğunu unutmayacağız. Bize ağır gelen günler bile, yarın daha güçlü adımlar atabilmemiz için birer hazırlık olacak. Umudumuzu hiçbir zaman kaybetmeyecek, kalbimizi karamsarlığa teslim etmeyeceğiz. Çünkü hayat, cesaret edenlere yeni sayfalar açmayı bilir. Dün bizi yoran ne varsa geride kalacak, yarın ise emeklerimizin karşılığını getirecek. Sabırla beklediğimiz her güzel şey, vakti geldiğinde bizi bulacak. İnancımız yolumuza ışık, umudumuz ise en güçlü azığımız olacak. Yüzümüzde yeniden tebessüm, gönlümüzde yeniden huzur yeşerecek. Ve bir gün, bugün verdiğimiz mücadeleye dönüp baktığımızda; iyi ki vazgeçmemişiz diyeceğiz. Çünkü en güzel başlangıçlar, yeniden ayağa kalkmayı seçenlerin nasibidir.
PSİKOLOJİK HASTA ya da DELİ DEĞİLSİNİZ !/Otizm/Dehb
Hastalıklara başlarken İlk olarak genetik problemlerin ana çalışma mantığını ele almamız gerekiyor.Epigenetik hepimizin bildiği gibi çevresel koşulların dnayı etkilemesidir. Dna methilasyonu dediğimiz bu işlem tam anlamıyla şöyle işler: Diyelimki atalarımızdan bize takıntı geni geldi ama biz güzel bir ailede büyüyoruz böyle olduğunda dna methil gelip takıntı genlerimizi kapatıyor.Sevgi genlerimiz var ama kötü bir ailede büyüyoruz bu sefer dna methil gelip sevgi genlerimizi kapatıyor.Burada methil gene müdahale etmiyo histonu kapatıyo sadece gen aktif olmuyor.Asetilde açar.Histonda dnayı makara gibi saran bir yapı aslında. Dehbin tek bir nedeni var o da anne babanın günahlarından dolayı şeytanın çocuğa musallat olmasıdır.ve özellikle Şeytan anne babanın günahlarından dolayı ana rahminde çocuğun dna methilasyonunu harekete geçiriyor histona yapışıp geni bozuyor.Allahın hakkı 3 tür anne baban 3.büyük günahı işlediğinde çocuk ağır genetik hasarla doğar.Yine onların atalarıda 3.büyük hatayı işlemiştir anne babanda işleyince üstüne çocuk genetik hasarla doğuyor.( 1 2 3 ten sonra.Gemişteki atalarının yaptığıda 1 2 3 olmuştur.Allahüteala onuda gizlemiştir.Belirli bir tekrardan sonra.Vücuda mikrop girdiğinde belirli bir sayıya ulaşmak için tekrar tekrar hata yapmanız gerekiyor tıbbi açıklaması böyle.) Ama Allahüteala hücreyi açmıyor.Yine ufak tefek sıkıntılar olur çocukta.İlerleyen zamanlarda çocuk 20 yaşına geldi diyelim anne baba büyük günah işlemeye devam ederse Allahüteala çocuğun hücreyi bir anda açıyor.Eğer genetik olarak müdahale edemediyse çocuk babaya karşı geldiyse en ufak sebepten babanın üzerindeki şeytanlar çocuğa geçiyor.Burda çocuğun rahatsızlanma nedeni de kuranı kerimdeki 54 farzlardan birini yerine getirmiyor olması.Eğer atalarının geçemediği imtihanları