Adam sen de, yeni bir ateş söndürür başkasının yaktığını
Yeni bir acıyla hafifler eski bir ağrı
Başın döndü mü öbür yana döndür başını
Başkasının güçsüzlüğüyle iyileşir umutsuz keder
Gözlerine yeni bir zehir bul ki
Yok etsin ötekinin zehrini
"Soğuktan titreyen garip bedenini ısıtacak birine ihtiyacı vardı, bedeni yalnızca boşluk ve soğuktan ibaretti. Ruhu ölmüştü zaten, geriye kalan tek şey bedeninin de ölmesiydi."
"Canlılar sonsuzluğu görür; mutlak sonu ise ancak ölüler görebilir. O zamana kadar sevin ve acı çekin, umut edip düşleyin. Sadece bedenleri, şekilleri, görüntüleri sevenlere ne yazık! Ölüm her şeyi yok edecek. Ruhları sevmeyi deneyin, onlara yeniden kavuşursunuz."
-victor hugo