Zulüm gören bütün insanlar sadece toplanma kamplarında, soğuk imkansızlıklar içinde yoklukla mı cezalandırılırdı ? Yüksek statüdeki , etraflı kişilerin otel odası konforunda konaklatılması onları daha mı şanslı kılıyordu ? İnsanın en büyük cezasıdır yalnızlık. Sosyal bir varlık olan insan çevresi ile giremediği her etkileşim karşısında kendi içinde eriyordu. İşte bu şartlarda kendini kaybetmemek adına bir kitap ile hayatı değişen bir adamın hikayesi. Nazi dönemine karakterler üzerinden farklı bir bakış açısı. Bir solukta biten bir eser.