Spoiler icerebilir..
9/10
·248 syf.··
2026 16. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 26 Mart 2026 17:49
Yazar romanda da cok başarılı Altı Harfli Bir Tatlı da Söyleme Bilmesinler da çok başarılı öncelikle bunu dile getirmek isterim. Kitapta anne var ama yok babasi var ama yok olan bir meltemimiz var bir de evlatları var ama olmayan selime teyzemiz var. Bu eksikleri olan iki kadın tesadüfen karsilasiyorlar. O zamana kadar kimselere anlatamadiklari hikayelerini anlatıyorlar birbirlerine. Yabancıya derdini dökmek kolaydir. Selime teyze uvey anne ile buyumus sonrada Mustafa ile evlenmiş. Kaynanadan hallice imiş üvey annesi ama kaynanası oyle olmamış iyi kadınmış. Cok sevmişler Mustafa ile birbirlerini 4 çocukları olmus. Ama kader işte Mustafa erkenden göçüp gitmiş ebediyen aleme. En küçüğünü kırkından sonra doğurmuş selime teyze. Kocasının ölümünden sonra da bakamamış ilgilenmemiş. Kocasıyla beraber o da gömmüş kendini mezara. Aradan yıllar geçmiş em kucuk kızına oğlu bakmış, okutmuş, dr olmus en sonunda. Selime teyzede artik kocasiyla oldugu evden nefes alamamış cocuklar desen her biri kendi hayatında arayan yok soran yok. Satmış evini kendine kucuk bir daire almis kimselere haber vermeden. Günün birinde aramış çocukları çağırmış bana gelin hemen diye. Gelmiş cocuklar ama bulamamışlar tabi. Taşındı ya bizimki. Sonra sorup soruşturup bulmuşlar. Ama ne bulma! Bi dovmedikleri kalmis. Hele büyük kızı meralin o evde bizim de hakkımız vardi o ev babamızın eviydi diye cikismalari cok üzmüş selime teyzeyi kovmuş evden hepsini. Beklemiş ki annem sen yalniz kalma bizimle gel desinler diye ama.. Sonra oğlu gelmiş geri. Karısından dert yanmış istemiyormus selime teyzeyi ondan evine goturemiyormus kendide büyük şehir görmüş yapamazmış Kastamonu da. Büyük kız meral bipolarmis. Ortanca kızı seherin kocasi dolandırıcıymis kız da obezmis. Kucuk kızı yıldıza diyecek biseyi yokmuş ona analık mi yapmis ki....
Duygu ve Düşünce
Altı Harfli Bir TatlıŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202513,9bin okunma
3/10
·520 syf.··
2025 52. kitabı
Aslında 3.5 ama 4'e tamamlamak istemedim açıkçası -_- Ki bu puanı da Adem ve Şirin çiftine verdim. O kadar sevimli ve komiklerdi ki. Benim minnoş aşk böceklerim... Keşke bu ikiliye ait bir kitap olsaydı. Okumalara doymazdım valla. Çok sevdim ikisini♡ Ben yazarın ilk Biz kitabını okudum. O yüzden de beklentilerim çok yükselmişti. Fakat bu kitabı... Tam bir hayal kırıklığı oldu. Beni lise yıllarımdaki 'zoraki bad boy' temalı Watpatt zamanlarıma götürdü. Hani kötü adam ama bak ne kadar da masum davranıyor misali. Ay yedik biz de :D Ki kitabın sonlarında gercekleşen olaydan bahsetmiyorum bile. Gözüm görmesin seni Deryal. Boyu posu devrilesice. Erkek karakter olarak tam bir hayal kırıklığısın. Uzak dur benden. Seni beynimden silmek istiyorum, senin neyini övmüşler anlamadım. Sövme tuşunu açık tuttuğumu varsayın. Neyse çok da spoiler olmasın. Bir de Burcu var tabi. Sürekli Deryal bakış açısıyla okuduğumuz için Burcu'yu tam tanıyamadım açıkçası. Yani bir iki bölüm anca Burcu tarafından baktık olaylara, o kısımlar da gizem içeriyordu. Kısacası çözemedim seni kızım. Zaten yaşın küçüktü, bir de saf olunca ekstra saçma sapan bir karakter olmuşsun. Daha güçlü yazılabilirdin. Ama yazarımız kızın psikolojisinin içinden geçmek istemiş belli. Kısacası beğenmedim. Fakat bu demek değil ki yazardan vazgeçtim. Hayır kitaplarını okumaya devam edeceğim. Zaten ilk kitabıymış benim nezdimde nazar boncuğu diyelim.
KimliksizSelvi Atıcı · Müptela Yayınları · 2014844 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·592 syf.··
2025 9. kitabı
·
20 günde okudu
·
Okunma: 27 Eylül 2025 14:44
Hikmet Hükümenoğlu’nun okuduğum ilk kitabı Körburun… Dilinin akıcı olmasından mıdır yoksa yakın tarihi anlatmasından mıdır bilmiyorum ama oldukça sürükleyici bir kitap. Türk-Rum meselelerine, Kıbrıs sorununa, darbelere değinen bu kitapta karakterlerin büyüdüklerine; çocukluk, gençlik ve hatta yaşlılık zamanlarına tanıklık ettiğiniz bir kurgusu var. Betimlemeleri, kişilerin ruh hallerinin ayrıntılı anlatılması, adanın tasvirleri o kadar gerçekçi ki resmen gözünüzde canlandırıyorsunuz yerleri ve kişileri, bu da kitaba film tadı vermiş açıkçası. Sadece zaman atlamalarını ve karakter fazlalıklarından kaynaklı kişileri takip etmek zor. Bunlar da kitabın nazar boncuğu diyebilirsiniz. Birkaç karakterin sonu havada kalsa da okumaya değer bir kitap. 2017 Atilla İlhan Roman Ödülü kazanan bu kitapta benim için esas olan beddua kısımları Çok yaşa Neriman Hanım, beddua sözlüğümüzü genişlettin. Belki bir yerlerde ihtiyaç duyarsınız, bu bedduaları bırakıyorum size: …cehenneme kadar yolları var, kara yılanla yatasıcalar. Boyu devrilesice, kabir kabir gezesice Ciğerine kor hamam ateşleri düşesice Bağırsakları löp löp dökülesice Damarı kuruyasıca Damında kargalar ötesice Fitnelerin belasına uğrayasıca Kuru çaylarda boğulasıca, boyu devrilesice Kirpiği kaşı dökülesice Kırk kocadan arta kalasıca Yattığı yataklar çürüyesice Suratına iblisler tüküresice Damında baykuşlar ötesice Kafası havanda ezilesice Dili salavat getiremeyicise Ekmeğini itler, yakasını bitler yiyesice… Boyu devrilesice… Teneşirlerde paklanasıca Sidikliğine taşlar dolasıca Hepsinin iliği sünüğü kurusun da kakırdasın inşallah Soyu kuruyasıca Tütünü tütmeyesice İyi okumalar…
KörburunHikmet Hükümenoğlu · Can Yayınları · 20242,744 okunma
9/10
·306 syf.··
Beğendi
·
2025 268. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 20 Eylül 2025 10:12
Merhaba dostlar Harika bir aşk hikayesiyle geldim bugün karşınıza. Daha once Yediveren Kışı kitabıyla okuduğum, yerli Sarah Jio muz Yağmur Kutsal ın yeni kitabı #k:505128.. 1800 lu yılların başı, Paris.. Loius zengin bir ailenin oglu ama onların yaşamını seviyor .Colette ile nişanlı ama evlenmek istemiyor onunla .En iyi anlaştığı kişi yakışıklı amcası Alaine . Babası amcasını sevmiyor hiç.Koalisyon savaşları ve Napolyon ordusu savaşta. Babası boyu posu devrilesice beddualarımi yağdırdığım adam Henri ,Alain i orduya almalarını sağlıyor. Louis buna çok üzülüyor. Amcasını görmeye uğraşırken ona amcasının bir notunu iletiyorlar. Notta bir inciden bahsediliyor ve onu bir kadına ulaştirmasını istiyor amcası. Clara ile bir partide karşılaşan Louis ona görür görmez aşık oluyor ama aradaki sınıf farki Clara yı korkutuyor. Louis le birlikte amcasının istegi olan inciyi götürdükleri kadını aramaya başladıklarında birtakım sırlar dökülüyor meydana . Bakalım bu sırlar hayatlarını nasıl etkileyecek ? Aşıklar birbirine kavuşabilecek mi ? Kabarık etekli ,korseli muhteşem baloların oldugu ,Notre dam Katedralinde şenliklerin yapıldığı,Normandiya kırsallarının güzelliği ile büyülü bir atmosfer hissediyorsunuz . Ugultulu tepeler, aşk ve gurur romanlarını sevdiyseniz,bu kitabı da seveceginizden eminim ... Kitapla kalın dostlar... Paris’in Kalbindeki İnci Yağmur Kutsal
Paris’in Kalbindeki İnciYağmur Kutsal · İkinci Adam Yayınları · 202548 okunma
9/10
·400 syf.··
Beğendi
·
2024 52. kitabı
Yılın okuduğum en iyi eseri, tesadüf kapağına aldandım okumaya başladım. Kapaktaki yüzüğe vayyy ne güzel bir tektaş bu dedim.Kitaptaki tüm olaylar bu yüzük üzerine dönüyor. Sanirsin kiymetlimisss. Bugüne kadar tanıdığım en cevval kaynana sensin Hacer. Seni okurken ulan ben bile korktum zavallim Nazan nörsün. Yav 2 yasında kivircik sacli mini mini bal oğlum bir gün büyüyecek evlenecek ve beni kaynana yapacak kitabı bu kederle de okudum. Ben kaynana olmaya hiç hazır değilim yahu neyse el kızlarını el üstünde tutmalı ki agzimizin tadi bozulmasin. Eser keşke dizi olsa yaprak dökümünü bile sollar aslında günümüz sinemasina ilham olmuş içerisindeki olaylar. Azili kaynana Hacer bir zamanlar bir evin beslemesi, evin kart zamparasi körpeciği kandiriyor sonra buna bi hiyar bulup evermeli diyip basindan savip salak bir zabitle evlendiriyorlar.Anaaa e bu Sener Şenin oyanidiği Şekerpare filmi alcak Ziver, boyu devrilesice gece gece sinirlendim. Kitabi okuyun okutun çok seveceksiniz.
1000Kitap
El KızıOrhan Kemal · Everest Yayınları · 202615,4bin okunma
10/10
·264 syf.··
2024 44. kitabı
serinin açık ara en sağlam, en ters köşeli kitabı. dört gözle sonraki kitapları bekliyorum.( sipariş verdim ) bekliyorum da keske sonraki kitapları ithaki basmasaymis. dizgideki ve çevirideki hatalar okuma hevesini, keyfini yok ediyor neredeyse. "boyu devrilesice" nedir tam olarak? terminus gezegeni , Yozgat ilinin çekerek köyü müdür? Neyse maalesef ithakiden alacağız, yinede basım ve yazım hatları hariç büyüleyiciydi.asimov'dan okuduğum ilk kitaplar olması sevindirici , çünkü bilim kurgu sever olarak asimov bağımlısı oldum desem yeridir.
İkinci VakıfIsaac Asimov · İthaki Yayınları · 20202,079 okunma