Neşe bulaşıcıdır falan diyorlar. Yalan. Neşe kolonya gibi bir şey. Döküyosun, o an ferahlıyorsun. Sonra uçup gidiyor burnundan, elinden, üzerinden. Kasvet öyle değil ama zamk gibi bulaşıyor ve dokunan herkese yapışıyor. 
Küçük Bir Ayrıntı • Adania SHIBLI
Birinci bölümü okumak çok zordu. Kalben düşman kesildiğin bir İsrail askerinin bu kadar yakınında hissetmek. Belki bacağındaki yaranın acısını duymak, karanlıktan korkusunun tanıdık gelmesi. Düşmana yakın hissetmek çok zordu.
Karış karış yapılan işgalin kafasının içinde olmak, hayatlarına tanıklık etmek bugünlerde insani hiç bir yanlarının olmadığını düşündüğün bir milletin eğlencesini, günlük rutinlerini okumak “insanlarmış” gibi hissetmek çok zordu. Ama tam hikayeye dalmışken bir cümle hatırlatıyordu gerçekleri “ Düşmanı biz arayacağız, onun karşımıza çıkmasını beklemeyeceğiz.” Kendi yazdıkları senaryoyu oynayan, düşmanı kendileri belirleyen, savaş ahlakı nedir bilmeyen bir ordu müsvettesi.
Yazar ikinci bölümü yazmak için çok beklemiş. Kitabın tamamını yazmak 12 yılını almış. Ben de ikinci bölüm için uzunca bekledim. İkinci bölüm okuması daha kolay belki sindirmesi daha zor olan bölümdü. Okuduklarının bin katının gerçek olduğunu bilmek ve değiştirememek insana çaresiz hissettiriyor.
Genel olarak çok başarılı bir metindi. Üslubunun daha önce hiçbir kitapta rastlamadığım bir tadı vardı. Korkunun kokusunu aldığım sanki bir kamera çekimi izliyormuşum gibi hissettiğim güzel bir tecrübeydi. İsterdim ki anlatılanlar yaşanmamış olsun ya da en azından bitmiş olsun. Ama ne yazık ki…
Dilerim bu zulüm kökünden kazınarak biter
#filistin #küçükbirayrıntı #özgürfilistin #teröristisrail #okudumbitmedi