↻ 🅢̧🅔🅕🅐🅐🅣 🅐🅛🅛🅐🅗‘🅘🅝 🅜🅤̈🅛🅚🅤̈🅓🅤̈🅡 ↺ ✦ 𝑨𝒍𝒍𝒂𝒉 𝑻𝒆𝒂𝒍𝒂 𝒔̧𝒐̈𝒚𝒍𝒆 𝒃𝒖𝒚𝒖𝒓𝒖𝒓: _*“De ki: Şefaatin tamamı Allah’ındır.”*_ (𝒁𝒖̈𝒎𝒆𝒓 _44_) _Bu sebeple şefaat; Nebi ﷺ’nin, velilerin veya başka bir kimsenin bağımsız olarak sahip olduğu bir yetki değildir. Şefaat ancak Allah’ın izni ve rızası ile gerçekleşir._ ✦ 𝑵𝒆𝒃𝒊 ﷺ 𝒗𝒆𝒇𝒂𝒕 𝒆𝒕𝒕𝒊𝒌𝒕𝒆𝒏 𝒔𝒐𝒏𝒓𝒂 𝒌𝒆𝒏𝒅𝒊𝒔𝒊𝒏𝒅𝒆𝒏 : ▪️ _*Şefaat istemek,*_ ▪️ _*Medet istemek,*_ ▪️ _*Yardım istemek*,_ ▪️ _*Şifa istemek,*_ _câiz değildir._ _Çünkü bunlar Allah’ın kudretinde olan şeylerdir ve ölüler bunlara güç yetiremezler._ ✷ 𝑩𝒊𝒓 𝑲𝒊𝒎𝒔𝒆𝒏𝒊𝒏: _*“Ey Allah’ın Resûlü, bana şefaat et!”*_ _veya_ _*“Ey filan veli, bana yardım et!”*_ _demesi; ölüden, gücü yetmediği bir şeyi istemek anlamına gelir. İlim ehli bunun büyük şirk olduğunu belirtmiştir._ _Müslümanın yapması gereken ise ölülerden istemek değil, onlar için dua etmektir._ ➳ 𝑲𝜾𝒔𝒂𝒄𝒂𝒔𝜾; ✅ _*Allah’tan, Peygamberi ﷺ hakkında bizi şefaate nail kılmasını dilemek meşrudur.*_ ❌ _Şefaati doğrudan ölülerden istemek ise câiz değildir._ 🤲 𝑹𝒂𝒃𝒃𝒊𝒎𝒊𝒛 𝒃𝒊𝒛𝒍𝒆𝒓𝒊 𝒕𝒆𝒗𝒉𝒊𝒅 𝒖̈𝒛𝒆𝒓𝒆 𝒚𝒂𝒔̧𝒂𝒕𝜾𝒑 𝒕𝒆𝒗𝒉𝒊𝒅 𝒖̈𝒛𝒆𝒓𝒆 𝒗𝒆𝒇𝒂𝒕 𝒆𝒕𝒕𝒊𝒓𝒔𝒊𝒏 . 𝑨𝒎𝒊𝒏. ✿ 𓇢𓆸
Din İslam
Fakat bu da çok eski bir vakit içinden geldiği belli olduğundan, o geçmiş zamanın şimdikiyle barışmak ister gibi yaptığı bir bunak şakasına benzer, bir hıçkırık kadar gamlı duyulurdu. Fahim Bey ve Biz

KerZeY35

@kerzey35
·
O zamanlarda evlerimizde namaz vakitlerini bildiren saatlerin mevkisi pek büyüktü. Ekser evlerin sofasında içi beyaz alaturka kadranlı, siyah yelkovanlı, cevizden dolabını yer yer kurtlar yemiş ihtiyar bir kuyruklu saat sallanarak, tıpkı bir gönlün yorgunluklarından gelen hırıltılı seslerle işlerdi ve güya doğrudan doğruya zamanın geçmesinden çıkan bu hüzünlü ses eski neşelerin terk etmiş bulunduğu ıssız sofaları bir muvakkithane, bir cami uğultusuyla doldururdu. Bu saatlerin bazıları guguklu olur, saat başı geldi mi, latifeye benzeyen, bir öten kuş sadası çıkarırlardı.
Sayfa 34·Kitabı okuyor
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"biz korkunç derecede hassasız, işte bizim asıl derdimiz bu."
Alıntı
Feylezof ve derviş
Düşünmüş ama hakikate ulaşamamışsa feylezof, düşünmüş, akletmiş ve hakikate ulaşmışsa mutasavvıf diyoruz. Tasavvuf kitapları öyle dolu ki, alemler, uzaylar, kalpler gizli içlerinde. Her ne kadar bu ilim selülozdan alınacak ilim olmasa da, biz fakirlerin gönlüne bir ihtimal düşürüyor..
Titrer karanlığın kuytuları, uykuların bölündüğü yerde. Durmaz şiir kağıtta, süzülür yanağından. Kimse kimsenin duymaz, düğümlenmiş sözlerini. Kaç dar sokak var bu gece göğsünde? ... | Seçil Oğuz
Bugün bir şey yaşadım ama yaşadığım şey fotoğrafını koyduğum camiyi sonradan alakadar ediyor. Ben Gürpınar'da Pınartepe mahallesinde oturuyorum. 18, 19 seneyi geçmiştir de. Bizim mahalle Büyükçekmece'ye bağlı ve neyse çıkayım bir temiz hava alayım hemde KPSS'ye çalışayım diye mahallemizin merkez camisine gittim. Yav yıllarca oturduğum mahalle tamam sıklıkla Ehlibeyt camisinde takılıyorum diye milyonda bir görebilirler de arkadaş mahallede de görüyorsunuz beni. Şiaların tanıdığı kadar Sünnilerde tanıyorlar yani beni. 2026 model peygamber sahabesi gibiyim bir nevi. Cebimde para olunca çayda içiyorum, insanlarla da muhabbet ediyorum ama her gittiğimde öyle kindar bakıyorlar ki. Elimde kitap olsun ve oturup okuyayım kindar bakarlar, bir şeyler araştırayım aynı. Bugün artık son raddeye geldim Allah affetsin söve söve çıktım ve aşağıdaki mahalle de bu camiye geldim. Sıklıkla da gelirim bu camiye. Yani en çok geldiğim Ehlisünnet camisi burası. Bu aynı ebeveynime kızıp dedemlere kaçmak gibi. Neyse öğlen ezanı okundu diye gittim abdestimi aldım ve namaz kılmaya gittim. Cemaatin dağılmasına yakın gittiğim için babamdan büyük birisi camiden çıkarken yanlışlıkla ayakkabısını elinden düşürdü ve ayakkabı bana gelmediği, bende hiç umursamadığım hâlde adam benden babacan bir şekilde özür diledi. Namazımı kıldım, çıktım avlusunda ders çalışayım dedim. Baktım amcalar bir yerde toplanmış çay içiyorlar. Bende gidip içeyim dedim ama ücretli mi diye de sordum. Adam ücretsiz olduğunu söyledi ama gönlümden ne kadar koparsa diye de sadaka atmamı rica etti. Bende hayırlı bir evlilik adına attım. Çayımı içtim, dersime çalıştım adamlar dondurma ve lokumda ısmarladılar. Adamlara dedim "Bende Pınartepe mahallesinde oturuyorum orada merkez camisine gittim. Her gittiğimde düşman gözüyle bakınca Allah