Burak Yıldız

Bekir Develi; Ben okumayı sevmiyorum diyen ciddi bir kalabalık, ciddi bir topluluk var. Okumayı sevmiyorum, on sayfa okuyanca bunalıyorum, uykum geliyor diyor. Kitapla mı iletişim kuramıyor, buradaki sorun ne hocam? Hayati İnanç; Yapacak bir şey yok, bu bir sorun değil, bu bir itiraf. İnsanlıktan istifa ayıbı... O ihtiyacı duymuyor. Okumaya ihtiyaç duymayan birine ne diyebilirsiniz ki? Ona nasihat kâr etmez. Yani biz niye çok okuduk veya okuyoruz -çok sayılıyor bizim okumalarımız? E ben ıstırap çektim, acısını duydum, hasretini çektim. Çölde susuz kalmışçasına aradım, bulanca da kana kana içtim. O yüzden bu heyecanı gençlerimize aktarma isteği var bende; onun için anlatiyorum, kendimi parçalıyorum ama böyle bir arzu yoksa yapacak bir şey de yok.
Sayfa 116 - Profil Kitap·Kitabı okudu
Edebiyat
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bana şöyle diyorlar: Şiir ezberlerini nasıl yapıyorsunuz, herhalde bu bir kabiliyet... Sen benim gösterdiğim gayretin yarısını göstersen, benim harcadığım emeğin yarısını harcasan bu meseleye benden fazla vakıf olursun. Fakat kendi hayatım gözden geçirmiyorsun, dolduruşa geliyorsun. Gelme ya gelme, harcatma hayatını! Senin başka bir sermayen yok zaten, ömrün bitiyor, elindeki kar gibi hızla eriyor. Ömrünü en tatlı, en güzel, en verimli biçimde değerlendirmek senin sorumluluğun. Ha, değerlendirmezsen de bunu senin için kimse yapamaz zaten. Dünyada gelişmesinden ve üzerindeki etkinden emin olabileceğin tek kişi var: sensin! Bizim okumaya yönelmemiz, kitaplarla haşır neşir olmamız, insanlığımızı kurtarmamız gerekiyor.
Sayfa 116 - Profil Kitap·Kitabı okudu
Edebiyat
Bekir Develi; Aslında ismi talebe değil öğrenci olduğu için mi çocuklar birazcık talep edemez hale geldiler ne? Talebe kelimesi talip / talep edenden geliyor, çok güzel, ama bu kelime öğrenciye dönünce sanki işler de değişti. Hayati İnanç; Başka bir şeye evrildi. Ve o artik peşin kazançları hedefler hale geldi. Sınavlar, imtihanlar... Sözüm ona başarı... Yahu bizim üniversitelerde milyonlarca öğrenciniz var ama biliyoruz ki okuyan yüzde birlerde. Çünkü biz orada da “mış gibi" yapıyoruz. Bizim halimiz mış gibi" yapmak! Binayı dikmekle işi bitirdiğimizi zannediyoruz. Bazı yerlerde okuma seferberlikleri başlatılıyor, görüyorum. Bu, sosyal medyada servis ediliyor. Sonra gittiğimde anlıyorum ki bir yerlere oturmuşlar, okuma programına dahil olan kitapları masanın üstüne koymuşlar, fotoğraf çekilmişler, sosyal medyada paylaşmışlar, o iş bitmiş! Bekir Develi; Okumamışlar mı ? Hayati İnanç; Okumamışlar yahu, birçok yerde böyle, her şeyi "mış gibi" yapıyoruz, işin tadını kaçırdık artık. Birçok şeyi sosyal medyada gösterebilmek için yapıyoruz. Böylelikle yaptığımız her şeyin de içini boşaltmış oluyoruz. Emin olabilirsiniz, çoğumuzun evinde kütüphaneleri süsleyen kitaplar orada öylece duruyor yani, öylesine duruyor, gerçi önünde fotoğraf çektiriyoruz...
Sayfa 113 - Profil Kitap·Kitabı okudu
Edebiyat
Hasan-ı Basrî hazretlerinin evinde küçük bir hizmetçi, bir çocuk, on yaşında var yok, gece dua ediyor. Hasan-ı Basrî hazretleri işitiyor. Çocuk, "Ya Rabbi," diyor, "bana olan sevgin hürmetine beni affet." Hasan-ı Basrî, "Oğlum,” diyor, herhalde yanlış söyledin. Allah'ın seni sevdiğini nereden biliyorsun?" "Biliyorum efendim. Bütün ecdadım, aile efradım imana kavuşamadan öldü. Bana ise iman nasip oldu. îman sevilenlerde olur. Beni sizinle, sevdiğiyle tanıştirdı, sizinle beraber etti, açık delil. Gecenin bu saatinde de beni huzurunda tutuyor, ibadet ediyorum; başka delile ne hacet?" Yavrum sen işi bitirmişsin, diyor hazret.
Sayfa 103 - Profil Kitap·Kitabı okudu
Din
Güzel ahlaklı insan nasıl olur ?
Güzel ahlaklı insan nasıl olur, diye sormuşlar. Güzel ahlaklı insan odur ki faili meçhul bir iyilik görüldüğünde yapsa yapsa filanca yapmıştır, bu ona yakışır derler. Kötü adam da odur ki yapmadığı kötülüğü bile ondan bilirler, demiş. İnsanların, hakkınızdaki şehadetleri elbette çok önemli. Çünkü insanlar nispeten serbest bir ortamda, herhangi bir plan, bir art niyet yoksa gerçeği söylerler. Kendi aralarinda, "Neme lazım, filanca doğrudur, doğru insandır” derler. Bu şehadete ihtiyacımız var. Tabii insanlar hakkımızda böyle tanıklık yapsınlar diye de değil. Riyakârlık da yapmamak lazım, orada bir çizgi var yani
Sayfa 95 - Profil Kitap·Kitabı okudu
Edebiyat