Bir sarı yaprak gibi düştü gönlüm yoluna,
Buğulu gözlerimden geçmediğin gün olmaz:
Benim kadar titremez hiç bir yiğit oğluna,
Hiç bir ana kızına bu kadar düşkün olmaz.
Bin fersahtan duyarım kimle gülüştüğünü,
Alnından öz kardeşim öpse ben irkilirim.
Değil yalnız ardına kimlerin düştüğünü,
Kimlerin rüyasına girdiğini bilirim.
Benim beklediğim aşk başka! O bütün mantıkların dışında, tarifi imkansız ve mahiyeti bilinmeyen bir şey. Sevmek ve hoşlanmak başka; istemek bütün ruhuyla, bütün vücuduyla, her şeyiyle istemek başka... Aşk bence bu istemektir. Mukavemet edilmez bir istemek!
Sabahattin Ali
Akıcı ve heyecanlı bir kurgu. Yazarın bazı sözleri şahsıma rahatsızlık verdi. Onun dışında sürükleyici bir kitap. Bir miktar daha heyecan katmak daha cezbedici olabilirdi
Kurgusu çok kaliteli bir kitap. Akıcılığında da bir sorun yok gayet akıcı. Fakat sonu daha etkileyici bağlanabilirdi. Yine de sıkılmadan okunabilen bir kitap.