Büşra KAYACI

Büşra KAYACI
@bus_1071
Kitap Çekilişi ( Çekiliş sona erdi )
Farklı bir şey yapma isteği geldi içimden. 1K da ayda bir ya da iki sefer olmak üzere bundan böyle kitap çekilişi yapmaya karar verdim. Şöyle yapıyoruz bu başlık altında o ay hediye edilecek kitabın ismini yazıyorum. Bunu paylaşan arkadaşlar arasından çekilişle belirleyeceğimiz bir kişiye kitabı hediye ediyoruz. Ilk olarak vereceğimiz kitap Suç ve Ceza kitabı. Bu arada kimse kalitesiz vereceğimi düşünmesin. İş Bankası yayınlarından olacak... Çekiliş Pazar günü sona erecek... Not: Beğeniler değil paylaşımlar dikkate alınacak...
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
-Size yol harçlığı vermediler mi? -Verdiler -Ne kadar? -Onar lira... Önce şaştım, sonra utandım, sonra tepem attı: -Bana 100 lira verdiler, dedim.Siz cepheye gidiyorsunuz ben resim yapmaya. Ama benim teyzeoğlu mebus Ankara'da 100 lirayı onun için yolladılar.Rezalet. Allah kahretsin. Bana şu kadarcık iyilik etmek isterseniz, şu parayı birlikte yiyelim.
Sayfa 52 - Yapı Kredi Yayınları·Kitabı okudu
Şiir
Kimseye yük olmamak bir ahlak dersidir; ben kimseye yük olmuyorum! Ben kendi ekmeğimi kazanıp yiyorum; doğru, kuru bir parça ekmek, hatta kararmış ekmek; ama çalışarak kazanılmış, yasal ve hile hurda yapmadan elde edilmiş bir ekmek.
Sayfa 77·Kitabı okudu
Ümmet-i Muhammed miyop olmuş. Önüne koyulan şeyden gayrısını görmez gözleri. Evet ümmet derken, senden bahsediyorum. Evet, bu yazıyı nefsine almayan senden bahsediyorum. Hâlâ nefsini sorgulamayan senden bahsediyorum. Uzağı görmeyen senden bahsediyorum. Uzaktaki kimsesiz çocuğu görmeyen senden bahsediyorum. Kulağına fısıldayan şeytanın sesinden başka diğer tüm seslere sağır olan senden bahsediyorum. EVET SEN! Evet sen Ayşe… Evet sen Mehmet… Evet sen Fatma… Evet sen! KÖR olmanın bile bir şerefi vardır. Kandırmaz insanı. Doğrudur. Dosdoğru! Körse, kördür, görmez. Peki sen kardeşim! Sen de mi körsün? Din kardeşlerine yapılan zulme sen de mi körsün? Yoksa eliyle gözlerini kapatıp bu zulme “Ben bakmaya dayanamam ki…” deyip bakamayacağın sahneleri, din kardeşlerinin YAŞAMASINI anlamaya da mı körsün? SAHİ YAPILAN VİCDANSIZLIĞA BAKAMAYACAK KADAR DA MI KÖRSÜN? Göz görmez. Göz bakar. Kalp görür. “Bakamıyorum.” Deyişin bu hususta gözünle alakalıdır. Ben sana bak demiyorum. Zira ikimiz de biliyoruz ki: SEN GÖREBİLEN BİR KÖRSÜN! Görebilen ama susan. Susan ve ses çıkarmayan. “Bana dokunmayan yılan bin yaşasın!” diyen… YALANCISIN SEN! Kendini kandıran bir yalancı… “FİLİSTİN’İ… GAZZE’Yİ… ARAKAN’I… MISIR’I… KUDÜS’Ü… SURİYE’Yİ… düşünüyorum.” diyen bir yalancı! Düşünen insan, dertlenmez mi be kardeş? AĞLAMAZ MI? ACIMAZ MI? Onlara değil, kendine… Rüyalarına girmez mi insanın Kudüs! Yoksa, Instagram’da Facebook’ta Twitter’da; KURU, BOŞ CÜMLELERLE PROTESTO MU EDER KUDÜS’E YAPILANI? Riyakârlık yerine içinde saklamaz mı insan Kudüs’ü? “AH!” çekmez mi içten içe… Her namaz sonrası dua etmeye üşenen biri olmak yerine; dakikalarca dua etmez mi Kudüs’e? Bulunduğu ortamda “O ona şunu demiş, bu buna bunu demiş.” Demek yerine “KUDÜS BİZİM DAVAMIZDIR!” deyip dava adamı yetiştirmez mi
Yemende milyonlarca Müslüman açlıktan ölüyor Anne!!! Ne Kocası ne çeyizi!!! Bak ben uyuyamıyorum geceleri düşünmekten onları, Su bile içemez oldum… Yaydan fırlamış ok gibi gidesim var müslüman ülkelere Anne, Filistinli bir annenin kaybettiği evladının acısı, Suriyeli bir babanın evine atılan bir bomba ile paramparca edilen küçük kızının onuru için, Yemende açlıktan ölmek üzere olana çocuğa umut olmak için… Ağlıyor musun Anne!! Acıttı değil mi evlat acısı ordaki Anaların… Belki gönüllü bir Anne de ben olurum Gazze'de… Belki Filistin’ de şehit olurum bir sabah namazı vakti… Üzülme Anne!! Gelinlik şart değil, Şehadette yakışır senin kızına… -Vera
Din