Büşra Milli

8/10
·656 syf.··
2025 2. kitabı
Uzun zamandır beklediğim için heyecanla okumaya başladım. Yazarın diğer kitaplarında olduğu gibi gizemli bir anlatıcıyla başladı ve merak uyandırdı. İlk yarı tanıdık sokaklarda dolaşmak gibiydi. Şehri tanıdık, şifreleri çözdük, tarihi bir keşfe çıktık. Buraya kadar harikaydı. İkinci yarıda ise belirli aralıklarla tekrara düştü. Mistik ögeler azaldı tarih, arkeoloji geri planda kalıp bilimsel ögeler çoğaldı. Dinle bilim çatışmasını daha çok okumak istedim. Ama bilimsel ögeler konu itibariyle daha ağırlıkıydı. Bir çok farklı şey öğrendim bunlar harikaydı. Ama benim beklediğim aksiyon ikinci yarıda yoktu. Yazarın diğer kitaplarına aşina olanlar için gizemli karakteri ve ondaki ters köşeyi farketmek çok kolay. Sonlarında ufak bir kafa karışıklığı oluşturmaya çalışmış ama anlamsız olmuş. Bazı bölümlerin ilk paragrafı makale okumak gibiydi. Diğer paragrafta hemen anlatıcının bakış açısıyla okumaya başladığımız için makale tipinden anlatıcı bakış açısına geçiş hızlı ve anlamsız olmuş. Robert Langdon karakteri başrol değil de yan karaktermiş gibi hissettim. İlk başta tanıdık olan profesör ikinci yarıda kurnaz bir detektife dönüştü. Robert Langdon aurası yoku. Bazı karakterler çok çabuk hikaye akışından çekildi. Pavel’i kitabın sonlarında da görmek isterdim. Dana’nın Micheal’bulmasını onun gözünden okumak isterdim.Bazı karakterlerin sahneleri kitabı uzatmak için eklenmiş gibiydi akış için olmasa da olurdu. Duyguları bana hiç geçmedi. Gerçek hayattaki editörünün Starbucks bölümü benim için anlamsızdı(Spoiler değil) . Okurken diken üstünde hissedip gerilmedim çünkü karakterlerin sorunları çok çabuk çözüldü, tüm kapılar onlara açıldı. Başta çok dikkatli acımasız olan gizemli şahıs mevcut sonunu çok çabuk kabullendi. Çoğu Amerikan film ve kitaplarında olduğu gibi her şeyin
Sırların SırrıDan Brown · Altın Kitaplar · 20254,058 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
7/10
·173 syf.··
Beğendi
·
2018 2. kitabı
Sabırsız bir okumamalı, değişik bulmaca gibi bir kitap... Her bölümde ayrı bir ipucu yakalıyorsun. Okuyan mutlaka aile tablosu yapsın yoksa kafası karışabilir.
Edebiyat
KabukZeynep Kaçar · Sel Yayıncılık · 20181,651 okunma
8/10
·292 syf.··
Beğendi
·
2017 1. kitabı
An itibari ile kitabı bitirdim ama içimde tarif edilemez bir huzursuzluk,karamsarlık ve boşluk duygusu var. Huzursuzluğu kitabı okuduğum müddetçe hissettim ve bu his okuma süremin uzamasına neden oldu.Yazarın ilk okuduğum kitabı.Bundan dolayı dilini özümsemek biraz zamanımı aldı. Akıcı bir dili var ancak kitabın ikinci yarısının ayrı bir zevk verdiğini söyleyebilirim.Sonu tahmin etmediğim bir şekilde bitti açıkçası,gerçi nasıl bir final beklediğimden de emin değilim.Sanırım klişe bir son yerine böyle bitirmeyi uygun bulmuş yazar.Yarım kalmışlık hissiyatı veriyor,tam her şey yoluna girmeye başlamış sonra iyi bir şeyler bekliyorsunuz... Ucu açık yerler var,yazar tamamlamayı bize bırakmış ama bu yazarın kaleminden merak etmeme engel değil.İlaç firmasında olan kadının bakışı,Baki Semih ve Savaş meselesi,Eda'nın halüsinasyonları bilmesi... Yalnız Baki semih karakterini çok sevdim,isminden yayılan bir sıcaklık var ve ismi anınca içinize bir huzur zuhur ediyor.Ana karakter zeki biriydi ona karşı nötr+-5 diyebilirim .Eda'yı sevdiğim söylenemez. Bir de kitapta yer alan `efendiciğimiz` kelimesi çok hoşuma gitti.Babasının geri dön diye gelmesi ve kendinde de hatalar bulması açıkçası beni can evimden vurdu diyebilirim. Kitaptan ne öğrendin derseniz de hiç kimsenin mükemmel olmadığıdır. Kendi dünyasının değerlerinden farklı bambaşka bir dünya yolunu,kendini yavaş yavaş öldürerek adımlamak ve bambaşka bir benlik yaratmak,karakterimizde daha çok arafta kalmak... Genel itibari ile beğendim.Huzursuzluğumun sebebi sanırsam karakterin hayatının kötü gidişatı ve kötü bir şey olacak endişesiyle diken üstünde okumam olabilir. Hüzünlendirdi beni işte ve saatlerdir kafamı kurcalıyor. Okumak isteyenlere tavsiye edebilirim.Farklı bir bakış açısı kazanıyor insan ve yeni şeyler,yeni
Şanzelize Düğün SalonuTarık Tufan · Profil Yayıncılık · 20178,7bin okunma
10/10
·328 syf.··
Beğendi
·
2016 16. kitabı
Annemin bana aldığı ilk kitap:)) O yüzden yeri bir başkadır bende ne zaman aklıma gelse bir sıcaklık kaplar içimi.Her çocuğun kesinlikle okuması gereken kitaplar listesinde başı çeker.Şu an için küçük o zaman için büyük olan dertleriniz geçer gözlerinizin önünden eski günlerinizi yad edersiniz.İlerde bir zamanda tekrar okumak isterseniz eski tadını vermez ama yeri hep ayrı kalır içinizde:))Kıyamazsınız,başkalarına veremez,saklarsınız...
Çocuk KalbiEdmondo De Amicis · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202120,6bin okunma
7/10
·475 syf.··
Beğendi
·
2016 3. kitabı
Bu kitaba ilk başta sebepsiz bir ön yargı ile yaklaştım sonra okumaya başlayınca çok beğendim.Yalnız sonları benim için biraz muallaklı bitti.Tam anlamadığımı düşünüyorum. Konu bütünlüğü ve konu işlenişi açısından biraz karışık gelmişti. o yüzden şimdi tekrar okumaya başlayacağım.
OlasılıksızAdam Fawer · April Yayıncılık · 202398,5bin okunma