Peyami Safa'nın şu ana kadar okuduğum ve en beğendiğim kitaplarından biri oldu Canan. Her duygunuzu tekrardan canlandırıyor sanki. Yeri geliyor Canan'dan nefret ediyor yeri geliyor Bedia'ya şefkat duyuyorsunuz. Peyami Safa her seferinde şaşırtmayı başarabilmiş. Okunması çok zevkli ve heyecanlı bir kitap.
Size ait değilim artık, içinizden biri değilim, ama yükseklerde ama diplerde dışınızda bir yerlerdeyim, fakat asla ve asla sizin burjuva refahınızın düz kumsallarında değilim artık.