Yaşamak, tabiatın en küçük kımıldanışlarını sezerek, hayatın sarsılmaz bir mantık ile akıp gidişini seyrederek yaşamak; herkesten daha çok, daha kuvvetli yaşadığını, bir ana bir ömür kadar çok hayat doldurduğunu bilerek yaşamak... Ve bilhassa bütün bunları anlatacak bir insanın mevcut olduğunu düşünerek yaşamak...
Sabahattin AliKürk Mantolu Madonna
Kendimiz olmaktan korkarız çünkü kendimiz olduğumuzda reddedilmekten korkarız. Reddedilme korkusu, yeterince iyi olamama korkusuna dönüşür. Sonunda olmadığımız biri haline geliriz. Annenin inançlarının, babanın inançlarının, toplumun inançlarının, dinin inançlarının bir kopyası oluruz. Don Miguel Ruiz
Her birimiz kendi evrimimizi yaşarız, dünyayı kavrayışımız farklı aşamalardan geçer ve her dönem bir öncekini unutturur, her düşünüş bir öncekini siler. Artık dünyayı hiç aynı şekilde görmeyiz. David Vann