Disiplin, Latince bir kelimedir ve ‘nasıl yapılacağını öğretmek’ manası taşır. Oysa bağırmak, ceza vermek, dövmek, aşağılamak gibi negatif yöntemlerin hiçbiri çocuğumuza ‘ne yapması gerektiğini’ öğretmez. Aslına bakarsanız bu yöntemler çocuğumuza ‘ne yapmaması gerektiğini’ de öğretmez. Bu yöntemler çocuğumuza sadece ‘neyi bizden gizli yapması gerektiğini’ öğretir.