Yazarın kitabını ilk defa okuyorum. Onun ilkromanı ile okumaya başladım. Tarih kitabı gibi algıladığım kitabın felsefe kitabı çıkması beni şaşırttı. Hikayeler birbirinden bağımsız gibi ilerleyip sonunda aynı kahramanlarla baş başa kalıyorsun. Romanın kahramanı Uzun İhsan efendi, yazarın ta kendisi. Sadece düş görüyor ve o düşlerini kitap olarak yazıyor. Kitabı oğlu Bünyamine veriyor ve ; ben düş görürken sen o hayalleri gerçekleştir diyor. Çok akıcı, okuması kolay lakin ara sıra kafa karışıklığı yapmıyor dersem yalan olur.