Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
“Dünya nimetlerini ömrü boyunca hor gören Buda nefis bir domuz kızartmasını tıka basa atıştırdığı için göçüp gitmiş. Tarihçi böyle söylüyor. Güneşte leke arayan küçük adamın uydurduğu bir yalan mı bu, bilmiyorum. En yavuz ermişlerin, en çetin kahramanların zaman zaman nasıl çamurlaştıklarını görmek, küçük insanlar için hain, buruk ve zehirli bir teselli.”
“Neleri kaybettiğinin farkında değilsin. Sultanlıktan kapıcılığa koşuyorsun. Başkaları da koşuyor. Ama ben bu kadar acıyı sen de başkalarına benzeyesin diye çekmedim. Sana kırgın değilim, yalnız attığın her yanlış adım dünyamın bir sütununu deviriyor. Dünyamın, yani senin dünyanın. Hafızanda çatık kaşlı bir hatıra olarak yaşamak istemezdim. Sana dayanabilsem harabeler içinde yeni bir kale kurabilirdim kendimize. Olmadı. Olmuyor. Bu kitapların da, fedakârlıkların da kimseye faydası yok. Sen de koş, sen de düş, sen de yaralan. Kalbimin duracağı bahtiyar güne kadar seninle beraber yaralanmaktan başka ne yapabilirim?”
Reklam
"Zulmün olduğu yerde tarafsızlık namussuzluktur." Cemil Meriç
"Ve kitaptaki insanları sokaktakilerden daha çok sevdim. " (Cemil Meriç)
"Zulmün olduğu yerde tarafsızlık namussuzluktur." Cemil Meriç
Bu aralar çok karşıma çıkıyorsunuz Rousseau :D
Emil de bir ütopya, bütün büyük kitaplar gibi. Rousseau kurtulmak isteyen insanları gemisine davet eder; geminin adı terbiye, yöneldiği liman: Tabiat. Avrupa iki asırdan beri Rousseau'nun mirasıyla yaşıyor. Çağdaş pedagoji, hataları ve sevaplarıyla Emil'i hecelemektedir. Rousseau da Sokrat gibi hayasız ve Sokrat gibi sarsıcı. Maruf tabirle, at sineği.
Reklam
Cemil Meriç
“Cinayete Ses Çıkarmayan, Câninin Suç Ortağıdır” Cemil Meriç Susmayacağız Zalime Zalim Diyeceğiz, Mazlumun Sesi Olmaktan Vazgeçmeyeceğiz !!
Doğu Despotizmi Montesquieu
"Türkler dünyanın en çirkin insanları idi. Karıları da kendileri gibi kaknemdi. Rum dilberlerini görünce akılları başlarından gitti. Başladılar kız kaçırmaya. Zaten ezelden beri hayduttular." vs. "Türkler eşek olacak öbür dünyada. Yahudi- leri sırtlarında cehenneme taşıyacaklar. Bütün kavimlerin en cahili... Türkiye'de tebaanın servetine, hayatına, haysiyetine kimse aldırış etmez. Anlaşmazlıklar çabucak karara bağlanır. Şöyle ki: Paşa dāvācıları dinler, sonra falakaya yatırır herifleri, bir ala döver ve böylece dâvâyı neticelendirir." Montesquieu
Avrupalı'ya göre, Marx'la Weber, sosyolojinin iki düşman kardeşidir. Ama, Doğu söz konusu oldu mu, rakipler anlaş- mazlıklarını unuturlar, coğrafi kaderciliği "bilimsel" bir ha- kikat gibi sergiler Marx; "ülkedaşlarının Doğu'yu sömürürken vicdan azabı duymamaları için, bir kurt masalı uydurur: ATÜT'
Sayfa 187 - Asya tipi üretim tarzı, Marksist ve Marksist olmayan çeşitli kişilerce tartışılmış bir konudur. ATÜT'nın örnek verilmiş toplumların gerçekliği ile uyuşup uyuşmadığı hususu tarzın geçerliliğinin sorgulanmasına neden olmuştur. Tarihçiler, ATÜT'ın Kitabı okuyor
İnanç asildir. Medeniyetler onun eseri. Biri mühendisleri yaratır, öteki kahramanları. .
Reklam
İnananlar Kardeştir
Bu ülkenin bütün ırklarını, tek ırk, tek kalp, tek insan haline getiren Islâmiyet olmuş. Biyolojik bir vahdet değil bu. Ne kanla ilgisi var, ne kafatasıyla. Vahdetlerin en büyüğü, en mukaddesi. Ister siyah derili, ister sarı... inananlar kardeştir. Aynı şeyleri sevmek, aynı şeyler için yaşamak ve ölmek.
Dinsizlik, Batı'nın yükselen sınıfları için ne kadar hayırlıysa, bizim için o kadar meşumdur; onlar için ilerleyiş; bizim için çözülüş ifade eder. .
Din, Avrupa için bir afyondur, bütün ideolojiler gibi. Avrupa'nın tarihi, bir sınıf kavgası tarihidir. Osmanlı için şuurdur din, tesanüttür, sevgidir. Osmanlı toplumu insan haysiyetine ve inanç birliğine dayanır. .
Gönlü inşa eden inançtır. Ama inancı yaratan da gönül değil mi?
Sana kalbimi yollamak isterdim, ama kalbim bende değil ki! Göğsümde senin kalbin çarpıyor, onu sana nasıl yollayabilirim ki?
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.