"Yükselmek ne kadar çetindir, hayatın
en güzel demleridir yükselmek. Fakat zirveye ulaşır ulaşmaz
düşüverir insan hemen, gençlikteki hareket noktasına geri
dönmek için bir an yetiverir. Ve insanoğulları bunu hiç düşünmediklerinden, gafil avlanırlar, gözyaşları dökerler, Tanrıya dua ederler, tekrar yükselmek için tüketirler kendilerini.
Çöküş derece derece de olsa, üzerinde düşünmeye bol bol vakit de kalsa, daima pek geç, okkanın altına gittiğimiz zaman
farkına varırız bunun. Ve düşen -böyledir kanunu bu işin- bir
metrecik de olsa alçalan, bir daha doğrultamaz belini."