Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

XXXXXXX

XXXXXXX
@chekirge1000000
Takip edenleri engelliyorum çoğunuz etkileşim meraklısı aptallarsınız
376 syf.
·
Puan vermedi
Ölüler Evinden Anılar
Ölüler Evinden AnılarFyodor Dostoyevski
8.2/10 · 14,5bin okunma
Reklam
XXXXXXX
2024 okuma hedefini güncelledi.
2024 OKUMA HEDEFİ
9/31 kitap - %29 tamamlandı
9 kitap okudu
31 kitap
2.335 sayfa
0 inceleme
2 alıntı
11 günde 1 kitap okumalı.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
XXXXXXX
Bir kitabı yarım bıraktı
Parerga ve Paralipomena 1
Parerga ve Paralipomena 1Arthur Schopenhauer
9.3/10 · 56 okunma
XXXXXXX
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Altı Derste Müziğin Poetikası
Altı Derste Müziğin PoetikasıIgor Stravinsky
6.8/10 · 23 okunma
Reklam
Beyler,gerçek anlamda sadece tanrı bilgedir,söz konusu kehanet de aslında bunu anlatmak istiyor.İnsanlara özgü bilgeliğin çok küçük değeri vardır,belki de hiçbir değeri yoktur.Kehanetin benden bahsetmesi,adımı anması,belki de beni örnek göstererek:"Ey insanlar,aranızdaki en bilge kişi,Sokrates gibi aslında bilgeliğinin hiçbir değerinin olmadığını bilen kişidir."anlamına geliyor olabilir.Bundan dolayı,ben de tanrının buyruğuna uygun olarak buralarda dolaşıyor ve bilge olduklarını düşündüğüm yerli ya da yabancıları hâlâ araştırıp soruşturuyorum.Öyle olmadıklarına her karar verişimde de,bilge olmadıklarını kanıtlayarak tanrıyı haklı çıkarıyorum.Bu uğraşım yüzünden ne kentle ilgili konularda kayda değer bir hizmetim dokunabiliyor,ne de ailemin işlerine koşabiliyorum.Tanrının hizmetinde olduğum için mutlak bir yoksulluk içinde yaşıyorum
Demek ki bir şey görülen olduğu için görülmez,aksine görüldüğü için görülendir;bir şey güdülen olduğu için güdülmez,aksine güdüldüğü için güdülendir ve bir şey hareket eden olduğu için hareket etmez,aksine hareket ettiği için hareket edendir.Söylemek istediğin şey açık mı Euthyphron?Şunu söylemek istiyorum:bir şey "oluyorsa","olan"olduğu için "olmaz",aksine "olduğu"için olandır ve bir şey herhangi bir şeye "maruz kalan",olduğu için "maruz kalmaz",aksine "maruz kaldığı" için "maruz kalandır".
-Peki ama,bir şey ne odur ne bu,hem odur hem bu,diyebilir miyiz? -Diyemeyiz sanırım -Öte yandan insan zevk veya acı duyarken içi bir çeşit hareket halindedir değil mi? -Evet. -Bizse demin,ne zevk ne de acı duyduğumuz anın ikisi ortasında bir dinlenme,bir durgunluk anı olduğunu söylemedik mi? -Söyledik sahi. -Öyleyse,acının yokluğuna zevk,zevkin yokluğuna acı dememizi akıl alır mı? -Almaz -Demek o hal zevk değil,acının yanında zevk,acı değil,zevkin yanında acı gelir bize.Gerçek zevk bakımından sağlam bir yanı yoktur bu halin;bir kuruntu bir aldanmadır sadece.
Sayfa 321Kitabı okudu
107 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.