Bir kere dahi,
baba masalıyla uyutulmamış küçük bir kız çocuğuydum ben.
Yine de,
kendi kendimi koynuma alır,
kocaman kocaman hayaller kurardım.
Dışları gibi içleri de güzel olsun diye
bebeklerime makyaj malzemesi yedirir, entarimdeki gülleri sulardım.
...
Bir insanın başına gelebilecek en kötü şey 'doğmuş olmaktır; gerisiyse boştur. Bir kez doğduktan sonra ölüme doğru yol alıyor olmamızın hiçbir önemi yoktur. İnsan, doğduğu andan itibaren her şeyini yitirmiştir. Yaşamaksa sonucu belli olan bir savaşı sürdürmekten, yenilgiye yazgılı olduğumuz bir karmaşanın içinde bulunmaktan ibarettir.
~Cioran