Bazen düşünürüm, ne kadar garip mahluklarız? Hepimiz ömrümüzün kısalığından şikâyet ederiz; fakat gün denen şeyi bir an evvel ve farkına varmadan harcamak için neler yapmayız?
"Doğuştan gelen tek bir yanlış vardır, o da var oluşumumuzun temel nedeninin mutlu olmak olduğudur. Bu inançta ısrar ettiğimiz müddetçe... dünya bize çelişkiler içinde bir yer olarak görünecektir. Çünkü her adımımızda, büyük şeylerde olduğu kadar küçük şeylerde de dünyanın ve hayatın mutlu bir varoluş için uygun olmadığını bütün açıklığıyla göreceğiz... Bu yüzdendir ki neredeyse tüm yaşlıların yüzünde 'hayal kırıklığı' dediğimiz ifadeyi okuruz..."
-Arthur Schopenhauer